گوناگون

شورش زندانیان هند در میان شیوع ویروس کرونا

شورش زندانیان هند در میان شیوع ویروس کرونا

پارسینه: مقامات هندی روز یکشنبه اعلام کردند که حدود ۱۰۰ زندانی در زندان جالپایگوری واقع در ایالت بنگال غربی شورش کرده و با نگهبانان زندان درگیر شده‌اند.

یک مقام پلیس گفت: زندانیان خواهان آزادی خود در میان شیوع ویروس کرونا هستند.
زندان جالپایگوری دارای ۷۵۰ زندانی است و اکنون زندانیان با استناد به حکمی از سوی دادگاه عالی هند خواهان آزادی خود هستند.

دادگاه عالی هند ماه گذشته به ایالت‌های مختلف این کشور دستور داد تا با تشکیل کمیته‌ای مخصوص برای آزادی به قید وثیقه و یا موافقت زندانیان با حکم کمتر از ۷ سال اقدام کنند. این طرح با هدف خلوت کردن زندان‌های هند در میان شیوع ویروس کرونا در این کشور انجام می‌شود.

اشیم اچاریا رییس زندان جالپایگوری گفت: پلیس در حال تلاش برای ورود به منطقه داخلی زندان است. زندانیان دروازه‌های اصلی را از داخل قفل کرده‌اند. آن‌ها به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کنند. تاکنون کسی صدمه ندیده است.

مقامات هندی تاکنون بیش از ۳ هزار زندانی را به منظور خلوت کردن زندان‌ها آزاد کرده‌اند.
ماه گذشته نیز زندانیان با پلیس در زندان "دوم دوم" واقع در شهر کلکته درگیر شده بودند. این درگیری‌ها پس از مخالفت مقامات با آزادی موقت زندانیان به وقوع پیوست و باعث زخمی شدن بیش از ۱۰ زندانی شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، تا روز شنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۱۶ هزار نفر عبور کرده است. ۵۰۷ نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد