گوناگون

یک روبات جدید برای بیماران نخاعی+ عکس

پارسینه: مهندسان کره‌ای روبات جدیدی را برای توانبخشی مبتلایان به سکته مغزی ساخته‌اند که به نیم تنه پایینی بدن متصل می‌شود و پاهای بیمار را در هنگام راه رفتن بر روی تردمیل حرکت می‌دهد.

یکی از رایج‌ترین عوارض سکته مغزی یا آسیب نخاعی از دست دادن کنترل و توان حرکت دادن پاها است. در این حالت 3 تا 5 فیزیوتراپیست به یاری بیمار می‌آیند تا وی بتواند دوباره توان از دست رفته را بازیابی کند.

روبات ساخت پژوهشگران کره جنوبی فقط به یک فیزیوتراپیست نیاز دارد و از آن می‌توان برای توانبخشی بیماران با گستره وسیعی از بیماری‌ها از جمله قطع عضو، استئوآرتریت، دیستروفی عضلانی، فلج مغزی، پارکینسون، ام اس و آسیب‌های ورزشی استفاده کرد.

شرکت P&S Mechanics که روبات Walkbot را ساخته، همچنین نسخه‌ای را برای مراقبت از کودکان به منظور تقویت عضلات پا و بهبود گستره حرکتی مفاصل پا طراحی کرده است.

واحدهای این روبات در حال حاضر در بیمارستان دانشگاه ملی سئول، مرکز توانبخشی، بیمارستان دانشگاه ملی پوسان و بیمارستان "ونجو" نصب شده است.

اگرچه Walkbot تنها روبات اسکلتی طراحی شده برای توانبخشی نیست اما این روبات از جمله اندک روبات‌های توانبخشی تجاری سازی و عرضه شده به بازار است.

بازیابی توان حرکت پاها برای بیماران مبتلا به آسیب‌های نخاعی و سکته مغزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که این توانایی به طور عمده میزان مشارکت فرد را در وضعیت اقتصادی- اجتماعی جامعه و همچنین سلامت فیزیکی خودش را تعیین می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد