گوناگون

پهپاد پهن پیکر ایرانی رقیب سرسخت پهپاد آمریکایی از آب درآمد+ فیلم

پارسینه: در ادامه ویدیویی از قابلیت های متفاوت پهپاد فطرس را مشاهده می کنید.

به گزارش پارسینه به نقل از پارتیزان، پهپاد پهن پیکر ایرانی فطرس یک پهپاد شناسایی و رزمی دوربرد است که توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در ۲۶ آبان 1392 در مراسم سالگرد آزادسازی سوسنگرد با حضور سردار دهقان، وزیر دفاع وقت و امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وقت وزیر دفاع در کارخانجات وزارت دفاع در اصفهان رونمایی شد.

فطرس، بزرگترین و پهن پیکرترین پهپاد ایرانی است که با پهنای بال آن ۱۶ متر، مداومت پروازی آن در محدوده ۱۶ تا ۳۰ ساعت بوده و برد عملیاتی آن ۲۰۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

از قابلیت های اصلی این پهپاد پهن پیکر ایرانی می توان به مراقبت از مرز‌های دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله‌های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس‌های دقیق در تمام طول مدت مأموریت اشاره کرد.

پهپاد فطرس، از توانمندی های بالاتری نسبت به پهپاد امریکایی‌ام کیو-۱ برخوردار است، در حالی که مداومت پروازی فطرس بین ۱۶ تا ۳۰ ساعت و متناسب با مأموریت و میزان سوخت عنوان شده است، مداومت پروازی نوع امریکایی در حدود ۲۴ ساعت است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یه جون زاکانی قسم بخور تا باورکنیم پارسینه

  • ناشناس

    چه فایده ای داره وقتی به موقع از وضعیت جریان رودخانه هیرمند خبردار نمی شوید

  • ناشناس

    مسخره ها! هزار سال ایرانی نمیتونه در سلاح و تجهیزات و صنعت و علم حتی به آمریکا و غرب نزدیک بشه. خودتون را مسخره کردین یا ملت را؟

  • ایران فولادی

    با نظر به اینکه بیشتر از این نمیتوانم بنویسم،
    نوعِ ایرانی آن الآن به عرض ۲۴متر رسیده،وقابلیتِ حمل وشلیکِ موشکهایِ خاص،
    کاملاً رادار گریز شد از کامپوزیت در تمامِ قسمتها استفاده شد
    ۶تا دوربینِ خیلی قوی دارد.
    بیشتر از ۴۰۰۰کیلومتر پرواز دائم دارد یعنی۲۳۰۰رفت و ۲۳۰۰ برگشت

  • مظهر صداقت

    خداازتون نگذره کارتون شده فقط تبلیغ واخبار وساخت صنایع نظامی راپوشش میدهید ولی اززندگی سخت ملت صحبت نمیکنید وازگرانی ومشکلات اقتصادی وسفره خالی مردم وبیکاری جوانان واعتیادجوانان دختران وپسران این ملت سخن به میان نمیاورید ازاختلاس ودزدی مدیران ومسولین وضربه زدن به اقتصادومحیت زیست ملت راآگاه نمیکنید بایدهم اینطورباشد تمام رسانه های داخلی تحت نظردولت وارگانهای وسازمانهای دیگرحکومتی فعالیت میکنن وحمایت میشوید وصدای رسانه های آزادراخفه کرده اید ازخدابترسید وواقعیت راپوشش دهید نه این طرف نه اون طرف فقط واقعیت ولی خوچرخ زمان میچرخد وبرای هیچ کس وفانکرده است ولی چه خوش وزیبااست که ازنیکی ازشماها یادشود وماندگارشویدوموردرحمت خلق وخداقراربگیرید زنده بادروزی که ایران شودمهد آزادی وبرابری وعدالت درسایه انسانیت ونورتابان خداوندبرایران وایرانی ازشمال تاجنوب وازشرق تاغرب برهمه یکسان بتابد دوستداران وطن ازخرمشهر همیشه قهرمان

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد