گوناگون

اوباما خواستار آغاز هرچه سریعتر مذاکرات سازش از نتانیاهو شد

پارسینه: رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه، از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست، برای ازسرگیری مذاکرات سازش، هرچه سریعتر اقدام کند.

به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، در حالیکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در راستای تلاش ها برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین، در منطقه بسر می برد، «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور، روز پنجشنبه، در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است هر چه سریعتر گام هایی را در این مسیر بردارد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است:« اوباما، نتانیاهو را تشویق کرد با کری درباره ازسرگیری مذاکرات با فلسطینی ها در سریعترین زمان ممکن، همکاری کند.»

براساس اعلام واشنگتن، جان کری روز جمعه پس از انجام مذاکرات با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، به آمریکا بازخواهد گشت.

همزمان، مسئولان فلسطینی اعلام کردند، رهبران گروه های فلسطینی، روز پنجشنبه، تصمیم گیری درباره ازسرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل را به تأخیر انداختند و عنوان کردند که لازمه این مذاکرات آن است که رژیم صهیونیستی نخست شروط آنها را قبول کند.

از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه گفت:« تلاش های کری درخصوص ازسرگیری مذاکرات سازش در خاورمیانه، فقط وقت هدر دادن است.»

این در حالی است که «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی از حصول پیشرفت ها در تلاش های دیپلماسی کری برای احیای مذاکرات سازش خبر داد.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد