گوناگون

وزیر اوقاف مصر علیه برگزاری مراسم عاشورا موضع گرفت

پارسینه: وزیر اوقاف مصر در اظهاراتی مغایر با آزادی های مدنی و دینی، خواستار منع برگزاری مراسم روز عاشورا توسط شیعیان این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از المصری الیوم، دکتر محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر از مخالفت خود با برگزاری هرگونه مراسمی برای بزرگداشت روز عاشورا توسط شیعیان این کشور خبر داد و از وزیر کشور خواست تا مانع از برگزاری این مراسم شود.
https://www.qudsonline.ir/Images/News/Smal_Pic/19-8-1392/IMAGE635198029747718419.jpg

جمعه از وزارت کشور مصرخواست تا با جدیت قرار ممنوعیت برگزاری این مراسم را اجرا کند.
پیش از این نیز جریان های تندرو سلفی نسبت به برگزاری مراسم عاشورا در مصر به شیعیان این کشور هشدار داده بودند.

وزیر اوقاف همچنین درخواست برای وساطت جهت آزادی ائمه جماعت وابسته به اخوان المسلمین را رد و اعلام کرد تا به پرداخت حقوق آنها تا زمان محاکمه ادامه خواهد داد.
شیعیان مصر بر خلاف اقلیت های دیگر مذهبی و دینی مصر، از انجام هرگونه مراسم دینی خود محروم هستند و با بسیاری از آنان به عنوان هسته های مخرب و ضد امنیتی برخورد می شود. فشارها علیه شیعیان پس از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین وخود نمایی جریان های سلفی همپیمان با اخوان شدت یافت و اکنون پس از سرنگونی اخوان المسلمین همچنان ادامه دارد.
جمعیت شیعیان مصر 750 هزار نفر برآورد می شود.

ارسال نظر

  • یک ایرانی

    آخه این وزیر گستاخ مگر نمی داند که نمی تواند در جایگاه وزیر اوقاف مانع برگزاری مراسم مذهبی مذاهب و ادیان دیگر شود؟ گمان می کنم او هم از طرفداران سلفی ها و وهابی است. اخوان المسلمین از بزرگترین تهدید کنندگان شیعیان در مصر هستند که خود باعث تکوین و شکلگیری سلفی ها و ارهابیون طی چند دهه گذشته شده اند.

  • یک مسلمان

    خاک بر سرشون!! در اروپا و امریکا آزادی مذهبی خیلی بیشتری وجود دارد.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد