گوناگون

افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر

بزرگراه طبقاتی صدر به طول ۱۱ کیلومتر امروز افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

کلنگ احداث پل صدر 26 ماه قبل به زمین زده شد و در این مدت 11 کیلومتر عملیات پل سازی انجام شد.

وضعیت بزرگراه صدر موجود یا همان تراز صفر نیز نسبت به گذشته بهبود یافته و ضمن انجام عملیات اصلاحات هندسی در گره های ترافیکی، اقداماتی همچون ترمیم روکش آسفالت، خط کشی جدید ترافیکی، روشنایی مسیر، رفع نواقص کانال های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی نیز انجام شده است.

به این ترتیب از امروز، پروژه تونل نیایش و پل طبقاتی صدر به طور کامل زیر بار ترافیکی خواهند رفت.

گفتنی است دسترسی به بزرگراه صدر از بلوار کاوه، قیطریه و بزرگراه امام علی (ع) ایجاد شده است؛ همچنین به دلیل ممنوعیت عبور موتور سیکلت و خودروهای سنگین از داخل تونل نیایش، تردد این وسایل نقلیه از روی پل طبقاتی صدر نیز ممنوع خواهد بود.

با بهره برداری از پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، ضمن تکمیل کارکردهای ترافیکی بزرگراه نیایش به تسهیل جریان ترافیک در 7 بزرگراه شهید مدرس، شهید همت، حکیم، رسالت، شهید زین الدین، یادگار امام (ره) و شهید چمران کمک خواهد شد.

ارسال نظر

  • مؤذنيان

    با سلام
    اين بزرگراه و پل طبقاتي آن به نام عالم جليل القدر و شهيد بزرگوار حضرت آيت الله سيد محمد باقر صدر (رضوان الله تعالي عليه) ناميده شده كه متأسفانه كلمه مقدس "شهيد" مانند ساير عبارات كه مربوط به بزرگراهها، خيابانها و كوچه ها از آن حذف شده در حالي كه به تعبير استاد شهيد آيت الله مطهري (ره) مقدس ترين كلمه در اسلام مي باشد. نمي دانم آيا از بكار بردن اين كلمه كه صدها هزار نفر از فرزندان اين مرز و بوم در راه اهداف والاي انقلاب اسلامي جان خود را فدا نموده و به درجه رفيع شهادت نائل شدند هراس داشته و مي ترسيم. چرا بايد كلمه مقدس شهيد بصورت درشت و برجسته در نام كوچه ها، خيابان ها و بزرگراهها درج نشود مثلا ننويسند بزرگراه شهيد صدر، بزرگراه شهيد مدرس. به هرحال بايد بدانيم اين شهادت بوده است كه بر مقام اين علما و شهداء گرانقدر افزوده است و الا آنها هم مانند ساير علما فقط به علمشان شناخته مي شدند.
    از شما صميمانه مي خواهم در اين خصوص تحقيق نماييد و ببينيد چه ايستگاهها، كوچه ها و... فاقد اين كلمه مقدس هستند مثل ايستگاه شهيد منتظري واقع در خيايان تهرانو (دماوند)
    با تشكر - 9/9/1392

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد