گوناگون

"ایرانی ها علیه غرب شعار می دهند اما فرزندانشان در غرب تحصیل می کنند"

پارسینه: ابهام دیگری که این سایت آمریکایی مطرح کرده، این است که مردم عادی ایران برای سفر به غرب و تحصیل در آنجا با محدودیت‌های فراوانی از جانب کشورهای غربی مواجه می‌شوند؛ اما فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند

سایت اصولگرای مشرق نوشت:

ایگاه خبری بیزینس اینسایدر که مقر آن در نیویورک واقع است، در سال 2009 تاسیس شد و بیشتر اخبار اقتصادی و فناوری را پوشش می‌دهد . بیزینس اینسایدر در ابتدای این گزارش خود به انقلاب فرهنگی در ابتدای انقلاب اسلامی و تصفیه دانشگاه‌ها از اساتید سکولار اشاره کرده و استیضاح اخیر وزیر علوم را ادامه همان تفکرات ضدغربی دانسته است . بیزینس اینسایدر در ادامه به تداوم احاطه آمریکاستیزی در بیان و گفتار مسئولان جمهوری اسلامی اشاره کرده اما از یک تناقض در این ماجرا ابراز تعجب کرده است: چرا طبقه مسئولان ایرانی، فرزندان خود را برای تحصیل به دانشگاه‌های غربی می‌فرستند و از آلوده شدن آنها به تفکرات و اخلاقیات غربی، نمی‌ترسند؟


بیزینس اینسایدر به خانم م. فریدون، دختر حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور ایران) اشاره کرده و درباره سوابق حسین فریدون نوشته است: او از ابتدا از حامیان انقلاب اسلامی بوده است. او از مسئولان حفاظت امام خمینی (ره) در زمان بازگشت ایشان به ایران در سال 1357 بود. فریدون سپس استاندار شد و هشت سال هم سفیر ایران در مالزی بود و بعدها به هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل پیوست و اکنون مشاور برادرش یعنی رئیس‌جمهور ایران است .

بیزینس اینسایدر مدعی شده است که دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف (Lord Dahrendorf) جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی (1929-2009) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است .

بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر برادر رئیس‌جمهور ایران، تعجب‌برانگیز است . به نوشته این سایت آمریکایی، دختر فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است .

بیزینس اینسایدر همچنین ادعا کرده، شوهر وی پسر سفیر جدید ایران در سوئیس است که هم‌اینک در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است . بیزینس اینسایدر همچنین مدعی شده که م. ظریف فرزند وزیر خارجه ایران و الف. عراقچی برادرزاده معاون وزیر خارجه ایران نیز در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده‌اند . م. ظریف بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرده و در شرکت‌های فضایی و مخابراتی مشغول به کار بوده اما در سال 2013 به ایران بازگشته است. الف. عراقچی نیز پس از سال‌ها زندگی در پاریس و نیویورک به تهران بازگشته است .

بیزینس اینسایدر همچنین به تحصیل نیمه‌تمام مهدی هاشمی پسر اکبر رفسنجانی در دانشگاه آکسفورد اشاره کرده و آن را یکی دیگر از مصادیق تحصیل فرزندان مسئولان ایرانی در غرب دانسته است . بیزینس اینسایدر از این که مسئولان ایرانی شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و نظام غرب را فاسد می‌خوانند اما فرزندانشان را برای تحصیل و زندگی روانه غرب می‌کنند، ابراز تعجب کرده و پرسیده است: مگر مسئولان ایرانی، فرزندانشان را دوست ندارند؟

ابهام دیگری که این سایت آمریکایی مطرح کرده، این است که مردم عادی ایران برای سفر به غرب و تحصیل در آنجا با محدودیت‌های فراوانی از جانب کشورهای غربی مواجه می‌شوند؛ اما فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند


ارسال نظر

  • بابک

    مدارک همه شان باید باطل شود و بیان همین دانشگاه آزاد کنکور بدن.

  • رضادوربین

    واقعا آنهادرغرب بدنبال چه میگردند؟که غرب گردی را بیاموزند یاولگردی راواین کارجزاعتباردادن به کشورتروریست ساز منافع دیگری هم دارد.ازوقتی پای آقازاده ها بغرب واشداعتبارپدرانشان هم ازدست رفت.فتامل.؟

  • ناشناس

    خب اگر غرب نباشه ما این همه فقر و ... رو گردن کی بیندازیم...؟؟؟
    در مورد تحصیل هم گویی ایشان با ما آشنایی ندارن امر به معروف... برای همه الی خود...!!!

  • ناشناس

    سیستم رانت ورانتخوری در کشور ما بسیار پیچیده و مترقی است

    کشورهای غربی به ویژه امریکا را گیج کرده است

  • کریم پور شیرازی

    نظام سرمایه داری یک نظام جهانیست! در کشورهای متروپل مؤسساتی وجود دارند که نیروهای "آموزش یافته" برای کشورهای پیرامونی پرورش میدهند. در این مورد آنها برای بلند مدت برنامه ریزی میکنند و هیچگاه همه تخم مرغها رو در یک سبد نمیگذارند! به این طریق بر تحولات کشورهای پیرامونی تأثیر میگذارند. خیلی از این "آموزش یافته ها" به لابی "آموزش دهنده ها" تبدیل میشوند! در طول زمان لابی ها تغییر میکنند ولی لابیگری باقی میماند! حتی در یک کشور سرمایه داری "کماندویی" (!) که با کشورهای متروپل دارای اصطحکاک است، این موضوع صادق است!
    حال اگر یک ارگان سرمایه داری مثل "بیزینس اینسایدر" دست به این "افشاگری" (!؟) میزند قابل درک است چرا که میخواهد بی پایه بودن "اصطحکاک" ها رو نشان دهد! باز گویی این موضوع از طرف یک سایت "اصولگرا" چنین هدفی ندارد بلکه پاتک به "برادران" رقیبش است! خودشون هم از این "امکانات" از جمله موضوع بورسیه ها و "دکترا" استفاده میکنند. فقط سر اون خیل عظیم جوانان بیکار بی کلاه مونده و بی کلاه خواهد موند! حقشون نیست!!؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد