گوناگون

آتش بس در یمن از فردا تا پایان ماه رمضان

آتش بس در یمن از فردا تا پایان ماه رمضان

پارسینه: سازمان ملل متحد برقراری آتش بس غیر مشروط در یمن را از فردا شب(جمعه شب) تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که «آتش بس غیر مشروط» در یمن از جمعه شب ساعت 23:59 دقیقه به وقت محلی (20:59 به وقت گرینویچ) آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان،17 ژوئیه ادامه می یابد.

استفان دوگاریک سخنگوی سازمان ملل نیز خاطر نشان کرده که عبد ربه منصور رییس جمهوری فراری یمن نیز موافقت خود با آتش بس را به ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان اعلام کرده است.

این در حالی است که اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن روز پنجشنبه پیش از ترک صنعا گفته بود: در 24 ساعت آینده در یمن آتش بس اعلام می شود.

به گزارش شبکه المیادین، پیش از این راجح البادی سخنگوی دولت فراری یمن به سازمان ملل اعلام کرده بود، برای پذیرش آتش بس مشروط برای پایان دادن به درگیری ها آماده است.

شبکه روسیا الیوم نیز اعلام کرده بود، مسئولان سیاسی یمن به نمایندگی از منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، موافقت مشروط خود را با آتش بس مشروط در روزهای آینده اعلام کردند.

سخنگوی دولت فراری یمن افزود: آزادی زندانیان توسط جنبش انصارالله و عقب نشینی آنها از چهار استان یمن از جمله شروط منصور هادی برای موافقت با آتش بس است.

پیشتر راجح البادی تاکید کرده بود، میان دولت یمن و رهبران کشورهای عضو ائتلاف و سازمان ملل برای توافق با آتش بس انسانی تا تعطیلات عید فطر گفت و گوهایی انجام شده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این کشور را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده است.

بیش از 21 میلیون و 100 هزار تن در یمن (بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور) به کمک نیاز دارند و 13 میلیون تن نیز با کمبود غذا روبه رو هستند.

براساس گزارش های سازمان ملل، بیش از 2 هزار و 800 تن در چند ماه اخیر در یمن کشته شده اند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    اللهم اهلک و العن آل سعود الی یوم القیامه

  • ناشناس

    الانه که تلویزیون میلی تبریک بگه پیروزی حوثی ها رو :)

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد