گوناگون

کدام فیلم برای معرفی به اسکار مناسب است؟

پارسینه: علیرضا رئیسیان معتقد است برای انتخاب نماینده سینمای ایران جهت حضور در اسکار باید فیلمی که بیشترین شانس و بهترین شرایط را دارد برگزیده شود، این در حالی است که هیأت انتخاب ایران معمولا فیلم‌ها را داوری می‌کند.

کارگردان فیلم «چهل‌ سالگی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: فیلمی که برای اسکار انتخاب می‌شود باید از یک سری شرایط عمومی مانند زبان غیرانگلیسی، اکران داخلی و انتخاب توسط 10 کارشناس به عنوان نمایندگان کشور و نیز یکسری شرایط خاص مانند پخش‌کننده و موقعیت بین‌المللی و تبلیغات برخوردار باشد.

او ادامه داد: این در حالی است که همیشه روند انتخاب فیلم برای اسکار در ایران با اعمال نظر برخی مدیران ادغام می‌شود و در اکثر مواقع فیلمی برگزیده می‌شود که شایستگی کامل را ندارد.

رئیسیان در این باره گفت: معمولا اعمال نظر مدیران با اطلاعاتی که به کمیته انتخاب داده می‌شود اتفاق می‌افتد و متاسفانه این اطلاعات با مسائل دیگر مطابقت داده نمی‌شود. در نهایت روند به گونه‌ای پیش می‌رود که به جای انتخاب فیلم، آن‌ها را داوری و بعد فیلمی را معرفی می‌کنند.

این کارگردان با تأکید بر اینکه اعضای هیأت انتخاب اسکار باید معرفی شوند تا همه بدانند چه کسانی این انتخاب را انجام می‌دهند، اضافه کرد: باید برای اسکار فیلمی انتخاب شود که شانس بیشتری داشته باشد و البته این الزاما به این معنی نیست که بهترین فیلم سینمای ایران خواهد بود.

رئیسیان با اشاره به دو فیلم «بچه‌های آسمان» و «جدایی نادر از سیمین» که هر دو شرایط خاص و مشابهی برای اسکار داشته‌اند (موقعیت بین‌المللی، پخش‌کننده آمریکایی و تبلیغات مناسب) و در نهایت فیلم «جدایی» برنده جایزه اسکار شد، گفت: در این سال‌ها شاهد بودیم که مدیران فارابی هر سال توضیحی را برای فیلم انتخاب شده ارائه می‌کردند که البته با توضیح سال گذشته فرق دارد با این حال باید هر سال از فرصت حضور در اسکار و معرفی فیلم به این آکادمی استفاده کنیم اما باید فیلمی را که حائز شرایط لازم باشد، انتخاب کنیم.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد