گوناگون

افزايش دو مرحله‌اي قيمت سيگار در فرانسه

پارسینه: به دنبال فشارهای وزیر بهداشت فرانسه، دولت این کشور قیمت سیگار را در دو مرحله 40 سانتیم افزایش می‌دهد.

اداره گمرک فرانسه در جلسه وزارت دارایی از نمایندگاه تولیدکنندگان دخانیات خواست قیمت هر بسته سیگار را در اول ژوئیه بیست سانتیم یورو افزایش دهند و اول اکتبر هم افزایشی به همین مقدار را در قیمت‌های خود لحاظ کنند. جایگزین این طرح هم این بود که مبلغ ۴۰ سانتیم را در طول ماه ژوئیه افزایش دهند. در نهایت، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند این افزایش قیمت را در دو نوبت انجام دهند.

پشت ماجرای افزایش قیمت سیگار، زورآزمایی سیاسی میان ماریسول تورن، وزیر بهداشت فرانسه و برنار کازنوو، وزیر بودجه فرانسه دیده می‌شود که نهایتا، هفته گذشته، دولت فرانسه موضع وزیر بهداشت را مبنی بر افزایش شدید قیمت سیگار پذیرفت.

در پی افزایش قیمت‌ سیگار، سقوط احتمالی فروش این محصول، ممکن است موجب تشدید رقابت میان مارک‌های مختلف سیگار شود. مارک‌های ارزان‌تر بی صبرانه منتظر مانده اند که قیمت هر پاکت مارل‌بورو (۶/۶۰ یورو) به بسته ای ۷ یورو برسد و در نتیجه مشتریانش کاهش یابند، تا سپس سهم بازار آن را به سمت خود جذب کنند.

پیش از این وزارت بهداشت فرانسه خواستار ممنوعيت استعمال سيگار الكترونيك در مكان هاي عمومي همچون پايانه هاي مسافرتي شد. همچنين فروش اين نوع سيگار نيز به افراد زير ۱۶ سال قرار است ممنوع شود و تمام قوانين فروش و استعمال سيگار عادي درباره سيگارهاي الكترونيك نيز رعايت شود. وزير بهداشت فرانسه در اين باره گفت: هرچند سيگار الكترونيك مي تواند ابزار خوبي باشد براي اينكه سيگاري ها، سيگار كشيدن را ترك كنند، اما براي آنهايي كه سيگار نمي كشند مي تواند راهي براي شروع سيگار كشيدن باشد.

استعمال دخانيات در مراكز و مكان عمومي فرانسه از سال ۲۰۰۷ ميلادي ممنوع شده است.

منبع: عرش

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد