گوناگون

تکلیف مسکن ویژه چه خواهد بود؟

تکلیف مسکن ویژه چه خواهد بود؟

پارسینه: مسکن مهر یادگار دولت محمود احمدی نژاد است .یادگاری که در زمان حیات دولت دهم نیز نتوانست...

پارسینه-گروه اقتصادی : مسکن مهر یادگار دولت محمود احمدی نژاد است .یادگاری که در زمان حیات دولت دهم نیز نتوانست آنطور که باید انتظار ها را برای خانه دار شدن بی خانه ها بر آورده کند.
حالا اما با روی کار امدن دولت جدید، مسکن مهر این روزها سردرگم میان ادامه و پایان حیات دست و پا می زند.

یک روز خبر از تخصیص اعتبار به مسکن مهر و اتمام پروژه ای نیمه تمام آن است و روز دیگر خبر از متوقف شدن آن.



همین چند روز پیش بود که در حالی که مساله تسهیلات مسکن مهر این روزها به یکی از موارد انتقاد برانگیز بازار مسکن تبدیل شده است ، وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت تخصیص اعتبار به پروژه‌های مسکن مهر از سوی مجلس خبر داد.

هرچند که در این میان بسیاری از کارشناسان تاکید کرده‌اند که تخصیص اعتبار به برخی پروژه‌ها دردی را دوا نمی‌کند و باید تسهیلات را به سمت ساخت مسکن روانه کرد اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم مدت هاست در انتظار تحویل گرفتن مسکن هایی هستند که زمان زیادی از قرار تحویل انها گذشته است.

این مردم در آرزوی خانه دار شدن به مسکن مهر در اطراف شهرهای بزرگ رو آورده اند و با عدم پرداخت تسهیلات اندک سرمایه آنها نیز به باد فنا می رود.

در این میان ماجرای مسکن ویژه تهران نیز اعتراض های زیادی را به همراه داشته است و به این ترتیب است که نارضایتی از پروژه‌های دولتی مسکن مثل مسکن مهر و مسکن ویژه کماکان ادامه دارد.

مسکن مهر درصدد حذف‌ متقاضیانی که مدارک ناقص داشتند یا آورده‌هایشان را کامل نکرده بودند برآمد و حالا نارضایتی از کندی پیشرفت پروژه مسکن ویژه تهران (تهرانسر) برای مسئولان و متقاضیان این مسکن‌ها دردسر شده است.

روند کند ساخت مسکن ویژه تهران (تهرانسر) باعث شد طی روزهای گذشته بیش از ۷۰۰ متقاضی مسکن ویژه در محل پروژه تجمع کنند و خواستار سرعت ساخت این واحدهای مسکونی شوند .البته این تجمع توسط قائم مقام وزیر مسکن تکذیب شد اما در هر حال بر اساس گزارش ها این تجمع برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، حدود 700 نفر از متقاضیان مسکن ویژه در سایت تهرانسر تجمع کردند و واحدی، مدیر کل راه و شهرسازی و مهرآبادی، قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر به میان آنها آمده و با آنها مشکلات را در میان گذاشتند. به گفته متقاضیان مسکن ویژه تهران (تهرانسر) این پروژه بیش از یک‌ماه است که هیچ پیشرفت فیزیکی ندارد.

برخی تجمع‌کنندگان گفته‌اند: در ابتدای آغاز پروژه مسئولان عنوان می‌کردند که واحدهای مسکونی تهرانسر در سال جاری واگذار می‌شود، بنابراین اگر روند ساخت این‌گونه پیش برود سال آینده نیز این واحدها واگذار نمی‌شوند. معترضان به روند ساخت مسکن ویژه، از قرارداد پیش‌فروش نیز گله‌مند بودند و می‌گفتند که از ابتدا قرار بود قرارداد پیش‌فروش عرصه و اعیان با متقاضیان بسته شود اما اکنون مسئولان راه و شهرسازی می‌گویند که قرارداد پیش‌فروش اعیانی واحدهای مسکن ویژه آماده است.

برخی تجمع‌کنندگان همچنین از زمان دریافت قسط چهارم نیز گله‌مند بودند. آنان می‌گفتند که زمان دریافت قسط چهارم (20 میلیون تومان) قرار بود که شهریورماه پرداخت شود و این واحدها آبان یا آذر ماه تحویل داده شود، اما حال که قرار است این واحدها شهریور ماه تحویل داده شود، چرا باید این 20 میلیون تومان از سوی متقاضیان پرداخت شود.

برخی تجمع‌کنندگان همچنین اعلام کرده‌اند که نمای بیرونی واحدهای مسکونی تهرانسر تمام شده اما وقتی داخل پروژه می‌شوید در این واحدها هیچ اقدامی نشده است. به گفته آنان، برای تاسیسات زیربنایی این واحدهای مسکونی نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. در همین حال مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان تهران اعلام کرد: در این جلسه 3 موضوع قراردادهای اعیانی، مشکل تاخیرها و اقساط مسکن ویژه مطرح شده و ابهامات بر زرف شده است.

فریبرز واحدی همچنین با اشاره به این‌که گازرسانی به پروژه‌های مسکن ویژه تهرانسر آغاز شده است، یادآور شد: بخشی از خدمات زیربنایی شهرک هواپیمایی یاس نیز به‌دلیل معارض انجام نشده که در حال رفع معارض این منطقه نیز هستیم.

گفتنی است؛ ساخت واحد‌های مسکن ویژه تهرانسر از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون 2560 واحد مسکونی در این منطقه در حال ساخت است. به گفته مسئولان این پروژه، قیمت نهایی هر واحد مسکونی ویژه تهرانسر حدود 250 میلیون تومان برآورد شده که این مبلغ به صورت نقد و اقساط از متقاضیان گرفته می‌شود.

به این ترتیب مسکن مهر همچنان برای دولت یازدهم درسر ساز است و باید منتظر ماند و دید در نهایت دولت روحانی چه تدبیری برای این طرح خواهد اندیشید؟

ارسال نظر

  • مهندس انبوه سازر

    از همان اول بنابنده تمام مشكلات را مطرح كردم ولى گوش شنوا نبود و نيست

  • mehdi

    چرا مهندس های مسکن مهر در شهرستان نهاوند(استان همدان)ساختمانهارا نیمه کاره گذاشتند و میگویند خودتان بسازید با پول خودتان
    آخر ما از کجا بیاوریم

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد