گوناگون

فعالیت ۲۵۰۰خانه‌بهداشت کارگری

پارسینه: برنامه گسترش خانه‌های بهداشت در دهه ۶۰ مورد توجه قرار گرفت و در آن سال‌ها موفقیت‌های خوبی نیز بدست آمد اما متأسفانه در مقاطع زمانی نیز از این حوزه مهم غفلت شد و امیدواریم در دولت تدبیر وامید شاهد احیای مجدد خانه‌ای بهداشت باشیم.

به گزارش پارسینه؛ معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خانه بهداشت کارگری در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات بهداشتی به کارگران هستند.

دکتر محمدعلی همتی در همایش کشوری خانه‌های بهداشت کارگری با تأکید بر اینکه ارتقاء ایمنی محیط کار و ایجاد فضای امن برای کارگران از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: خانه‌های بهداشت کارگری با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی با هدف تأمین سلامتی کارگران و خانواده آنان و همچنین سالم سازی محیط کار و ارائه خدمات مراقبتهای بهداشتی به فعالیت می‌پردازند.

وی گفت: سال ۹۳ در حوزه بهداشت و درمان کشور سال بسیار مهمی بود و تحولات بزرگی اتفاق افتاد. در ابتدای سال سیاست‌های مقام معظم رهبری درحوزه سلامت ابلاغ شد که این سیاست‌ها چراغ راهی برای همه فعالان نظام سلامت است.

همتی افزود: طرح تحول نظام سلامت نیز در سال ۹۳ آغاز شد و در دولت تدبیر و امید موضوع سلامت به عنوان اولویت اصلی دولت مورد توجه قرار گرفت و با اقدامات انجام شده شاهد هستیم که بسیاری از عقب ماندگی‌های عرصه سلامت و بهداشت برطرف شده است و امیدواریم اقدامات انجام شده تداوم داشته باشد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اجرا شده در طرح تحول سلامت که در نیمه دوم سال جاری آغاز شده، ارتقاء خدمات خانه‌های بهداشت است، افزود: در سال ۹۳ حدود ۱۰۰۰ خانه بهداشت در کشور ساخته شد و در سال ۹۴ نیز ۱۰۰۰ خانه بهداشت دیگر ساخته می‌شود.

همتی اظهار داشت: برنامه گسترش خانه‌های بهداشت در دهه ۶۰ مورد توجه قرار گرفت و در آن سال‌ها موفقیت‌های خوبی نیز بدست آمد اما متأسفانه در مقاطع زمانی نیز از این حوزه مهم غفلت شد و امیدواریم در دولت تدبیر وامید شاهد احیای مجدد خانه‌ای بهداشت باشیم.

وی ادامه داد: خانه‌های بهداشت کارگری با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته‌اند و همکاری این سه مجموعه باعث بهبود فعالیت و اثربخشی حداکثری خدمات بهداشتی به جامعه کارگری می‌شود.

همتی گفت: رشد اقتصادی و استفاده بیشتر از تکنولوژی برای کارگران و کسانی که از ابزارهای جدید استفاده می‌کنند خطراتی را نیز به همراه دارد که مقابله با این خطرات از جمله وظایف دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: اولین قدم در ارائه خدمات بهداشتی آموزش است و با آگاه شدن کارگران از خطراتی که آنان را تهدید می‌کند زمینه برای کاهش خطرات فراهم می‌شود. ارتقاء دانش و ایجاد رفتارهای بهداشتی مناسب و سالم سازی محیط کار و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کار نیز از مهمترین اهداف ایجاد خانه های بهداشت کارگری محسوب می‌شود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شرایط خاص برخی کارها گفت: کارهایی که در محیط آلوده انجام می‌شود و کارهای خطرناک و همچنین کار زنان و کودکان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و این اقشار نیازمند دریافت خدمات مناسب و ویژه حال خود از خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ خانه بهداشت کارگری در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات بهداشتی به کارگران هستند، اظهار داشت: ارتقاء خدمات این مراکز زمینه‌ساز کاهش بسیاری از مشکلات از جمله حوادث و بیماری‌های ناشی از کار است و امیدواریم با توجه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان شاهد تحول جدی در خدمات خانه‌های بهداشت کارگری باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد