گوناگون

راهنمای شرکت در مناقصات از طریق سایت‌های معتبر

راهنمای شرکت در مناقصات از طریق سایت‌های معتبر

بنابراین اگر شرکت پیمانکاری دارید و یا اگر تولید کننده مطرح و معتبری هستید، می‌توانید از این فرصت استفاده بهینه کنید.

یکی از فاکتورهای مهم در اجرای پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی انتخاب پیمانکار مناسب است. یک پیمانکار که از تجربه، تخصص و توانایی خوبی برخوردار باشد. در واقع موفقیت یا عدم موفقیت یک پروژه تا حدود زیادی به انتخاب پیمانکار بستگی دارد. از این رو سازمان‌ها، ارگان‌ها و بسیاری از افرادی که قصد دارند پروژه‌های بزرگ را شروع کنند، بهترین راه را برای انتخاب پیمانکار مناسب برگزاری مناقصات می‌دانند. برخی از سازمان‌هایی که نیاز به حجم انبوهی از کالا دارند نیز برای اینکه بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشند، به دنبال تولیدکنندگانی هستند که محصولات خود را با قیمت پایین‌تر و به صورت عمده به فروش می‌رسانند. برای پیدا کردن این تولید کنندگان نیز بهترین مسیر برگزاری مناقصه است. بنابراین اگر شرکت پیمانکاری دارید و یا اگر تولید کننده مطرح و معتبری هستید، می‌توانید از این فرصت استفاده بهینه کنید.

مراجعه به سایت‌های معتبر

برای شرکت در مناقصات علاوه بر اینکه می‌توانید روزنامه‌های کثیرالانتشار را دنبال کنید، با بررسی سایت‌های معتبر سریع‌تر به خواسته‌تان می‌رسید. با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر افراد اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و تلفن همراه دریافت می‌کنند، انتخاب سایت‌های معتبر بهترین راه حل برای شرکت در مناقصات هستند. تنها کافیست در نوار جستجوی موتورهای جستجو همچون گوگل، سایت مناقصه را درج کنید تا سایت‌های معتبر برای شما به نمایش در بیاید. با انتخاب هر یک از سایت‌ها می‌توانید به مجموعه بزرگی از آگهی‌های مناقصات دسترسی پیدا کنید. البته سایت‌های مناقصات نه تنها آگهی‌های مربوط به مناقصه بلکه آگهی‌های مربوط به مزایدات و استعلام بها را نیز منتشر می‌کنند. سایت ارتباط گستران هزاره با سال‌ها سابقه و آشنایی کامل با حوزه مناقصات، جزو سایت‌های برتر به شما نشان داده می‌شود.

انتخاب آگهی مناسب

از مهمترین قابلیت‌های سایت‌های معتبر این است که با در نظر گرفتن نوار جستجوی پیشرفته، سرعت دستیابی به آگهی را برای کاربر افزایش می‌دهند. با در نظر گرفتن برخی از فیلترها از جمله نام استان، دسته‌بندی آگهی‌ها، نوع مناقصه، تاریخ اتمام مناقصه و برخی دیگر از فیلترها می‌توانید به آگهی مرتبط‌تر، سریع‌تر دسترسی پیدا کنید. بدین ترتیب تنها تعداد محدودی از آگهی‌ها باقی می‌مانند که باید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و هر کدام که شرایط بهتری دارند، با توجه به اهدافی که دارید، انتخاب کنید. به طور مثال برای شرکت در مناقصه آسانسور، تنها کافیست در نوار جستجو آن را درج کرده تا لیست بلندی از آگهی‌ها نمایش داده شود.

مطالعه آگهی مناقصه

تمام توضیحات لازم در مورد موضوع مناقصه توسط مناقصه گزار در آگهی ذکر می‌شود. مناقصه گزار ابتدا مبلغی را برای وجه تضمین در نظر می‌گیرد که معمولاً حدود ۱۰ درصد از مبلغ پایه محسوب می‌شود. وجه تضمین با این هدف مشخص می‌شود که اگر شما برنده مناقصه شوید و از انعقاد قرارداد خودداری کنید، این مبلغ به نفع مناقصه گزار ضبط و به عنوان خسارت از شما کم می‌شود. بنابراین شما باید با آگاهی کامل در جلسه مناقصه شرکت کنید. البته نگران نباشید اگر به عنوان فرد برنده معرفی نشوید، این مبلغ تضمین بازپرداخت می‌شود. توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدامی تمام شرایط را مطالعه کرده و متناسب با توانایی و بودجه‌ای که دارید در مناقصه شرکت کنید.

قیمت‌گذاری

نکته اساسی این است که شما برای برنده شدن در هر نوع مناقصه‌ای، علاوه بر اینکه باید مدارک را جمع آوری، تکمیل و ارسال کنید، باید برای قیمت‌گذاری نیز دقت بالایی را در نظر بگیرید. شما متعهد می‌شوید که در برابر قیمت تعیین شده کالا و خدمات مورد نظر را طبق توافق ارائه می‌دهید. برای ‌عدم تعهد شما مناقصه گزار جرایمی را در نظر می‌گیرد که در صورت هرگونه ‌عدم تعهد باید آن‌ها را پرداخت کنید. قطعا اگر در مناقصاتی که مرتبط با کسب و کار شما است، شرکت کنید از نظر قیمت‌گذاری می‌توانید بهترین قیمت‌گذاری را انجام دهید. چرا که نسبت به چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است در مسیر پروژه رخ دهد واقف هستید و می‌دانید چه مدت زمان برای تکمیل پروژه نیاز است.

اعلام فرد برنده

زمانی که پاکت‌های مناقصه را تکمیل و ارسال کردید، در یک روز مشخص پاکت‌ها بازگشایی می‌شوند و پس از بررسی‌های لازم فرد برنده اعلام می‌شود. مناقصه گزار با فرد برنده مذاکراتی را انجام، قراردادهایی را تنظیم و همکاری خود را با او آغاز می‌کند. توصیه می‌شود اگر در پروژه‌های عمرانی یا غیر عمرانی مناقصه برنده شدید، از یک تیم کاملا حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید تا در روند اجرای پروژه دچار چالش نشوید. دقت داشته باشید اگر فرد برنده هستید، تنها سه روز فرصت خواهید داشت تا نسبت به انجام قرارداد اقدام کنید. در غیر این صورت برنده شدن شما باطل می‌شود و نفر دوم به عنوان فرد برنده می‌تواند وارد مذاکره شود. اگر هم برنده مناقصه نشوید، وجه تضمین پرداختی در روز تعیین شده برای شما بازپرداخت می‌شود.

سخن پایانی

در طی سال شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی مناقصات متعدد را برگزار می‌کنند. برای اطلاع از هر نوع مناقصه‌ای بهترین راه دنبال کردن سایت‌های معتبر است تا به صورت روزانه آگهی‌های جدید را مشاهده و در معامله مناسب شرکت کنید.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد