گوناگون

گوجه‌فرنگی ارزان در راه است...

پارسینه: گوجه‌فرنگی که در بازار پرنوسان میوه و تره‌بار امسال رکورد قیمت را شکسته است، با وعده " در راه بودن محصول مناطق گرمسیری"در انتظار شکستن قیمت است.

هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی از ابتدای سال تا کنون کمتر از ۳۰۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار نگرفته و در مواردی به کیلویی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان هم رسیده است که عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی علت افزایش قیمت این محصول را " کمبود نسبی ناشی از ضرر و زیان کشاورزان در سال زراعی گذشته بود که مجبور بودند با پایین‌ترین قیمت ممکن حاصل دسترنج خود را بفروشند" اما معاون وزیرجهاد کشاورزی تاکید کرد: "در حال حاضر هیچ مشکلی در بخش تولید وجود ندارد و انواع میوه، سبزی و صیفی بیش از نیاز کشور تولید می‌شود".



به گفته ناصر توکلی قیمت گوجه‌فرنگی در ایام نوروز، علاوه بر تعطیلات ۲۰ روزه و وقفه در حمل و نقل محصولات کشاورزی به بازار مصرف، تحت تاثیر مشکل مدیریت شبکه توزیع نیز قرار گرفته که در چند روز آینده بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزارتن گوجه فرنگی بهاره وارد بازار می‌شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.



جالب‌تر اینکه به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی در میادین مرکزی میوه و تره‌بار ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان بوده که با احتساب حاشیه سود آن از عمده فروشی تا خرده‌فروشی که ۳۰ درصد است به کیلویی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


گرچه کمبود گوجه‌فرنگی و افزایش قیمت آن در این ایام بی‌ارتباط با نوروز سال گذشته و چوب حراج زدن بر تولیدات کشاورزان نیست اما نبود مدیریت و نظارت بر بازار مزید بر علت شده تا فرصت‌طلبان بدون توجه به حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تعیین‌کننده قیمت محصولات در بازار باشند.



منبع:افکار نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد