گوناگون

آمارهای اشتغال عوام فریبانه و غیرواقعی است

پارسینه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه باید تعریف اشتغال در کشور را تغییر داد، گفت: اظهاراتی که مسئولین مرکز آمار و یا اعضای هیئت دولت در مورد آمار و ارقام نرخ اشتغال در کشور عنوان می‌کنند بیشتر سلیقه‌ای عوام فریبانه بوده است.

سید ناصر موسوی لارگانی، با بیان اینکه دولت در حال حاضر افرادی را که حتی در هفته یک ساعت مشغول به کار هستند را شاغل قلمداد می‌کند، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به تورم فزاینده در کشور اشخاصی که به طور کامل شاغل هستند نمی‌توانند زندگی خود را بگردانند، حال چگونه است دولت یک ساعت کار در هفته را شاغل بودن دانسته و به اینگونه آمار و ارقام دلخوش کرده است.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اشتغال پایدار در ایران از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، تصریح کرد: وضعیت اشتغال پایدار در ایران از شرایط مناسبی برخوردار نیست و افراد شاغل هر لحظه احساس می‌کنند با اخراج و یا برکناری از طرف کارفرمای خود مواجه خواهند شد.


لارگانی در ادامه اظهار داشت: آمار و ارقام دولت در مورد ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل در کشور، آماری غیر واقعی و دهان پر کن است.


این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: دولت حتی درآمدهای کاذب افراد را نیز اشتغال می‌داند، در حالی که اینگونه شغل‌ها و درآمدها نوعی بیکاری محسوب می‌شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه طرح‌ بنگاه‌های زودبازده و وام‌های خود اشتغالی موفقیت آمیز نبوده‌اند، خاطر نشان کرد: هرچند پرداخت وام بانکی به جوانان جویای کار امری مثبت و پسندیده بشمار می‌رود، اما باید به این امر توجه کرد که این جوان با آن مبلغ اندک نه‌تنها کسب و کاری نمی‌تواند راه اندازی کند، بلکه فردی بدهکار نیز محسوب می‌شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد