گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳ / معاملات بازار زیر سایه تعطیلی و بی‌برقی

 پیش بینی بورس امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳ / معاملات بازار زیر سایه تعطیلی و بی‌برقی

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران افت کرد و بار دیگر پول حقیقی از بورس خارج شد.

به گزارش پارسینه به نقل از اقتصاد 24، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۶ امرداد- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت ۲ هزار و ۶۰ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۸۲۹ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۲۱ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۷ واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)، شرکت پتروشیمی خراسان (خراسان) و شرکت پتروشمیمی کرمانشاه (کرماشا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت سرمایه گذاری سلیم (سلیم) و شرکت آ س پ (آ. س. پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و کسرام (شرکت پارس سرام) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه میهن (میهن)، شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت) و شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۳۷ نماد صف خرید داشتند و ۶۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش ۶۰ درصدی به رقم ۱۸۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص کل تنها در روز سه‌شنبه رشد کرد و در باقی روز‌ها ریزش داشت. در روز چهارشنبه شاخص کل ۲ هزار و ۶۲۰ واحد معادل ۰.۱۲ درصد ریزش کرد.

در این هفته ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و میانگین آن در محدوده دو هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نماد‌های فملی، فولاد و کگل پایین آمد و در مقابل نماد‌های پارسیان، تاپیکو و شپدیس مانع افت بیشتر شاخص شدند.

همچنین روز چهارشنبه شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن ۱۳۷ میلیارد تومان بود. نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فملی، نماد‌های فولاد، وبملت، حفارس و بوعلی در رتبه‌های بعدی بودند.

در هفته اخیر مهمترین خبر برای اهالی بازار سرمایه ابطلال مصوبه دولت درباره نرخ انرژی صنایع بود. خبری که به نظر می‌رسید سیگنال مثبتی برای معامله گران تلقی شود. در پی این خبر، سازمان بورس شرکت‌های چهار گروه صنعتی پتروشیمی، پالایشی، فولادی و معدنی را ملزم به ارائه گزارش شفاف سازی درباره اثر ابطال این مصوبه بر سود و زیان شرکت‌ها کرد. اما در طی هفته، رفته رفته مشکل کمبود برق جدی‌تر شد و بسیاری از شکت‌ها با تعطیلی و توقف فعالیت مواجه شدند. در روز‌های منتهی به پایان هفته نیز ادارات و بانک‌های برخی از شهر‌ها تعطیل شدند و امروز نیز در برخی شهر‌ها ادارات تعطیل هستند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عملکرد شرکت‌ها در تابستان ضعیف‌تر از سه ماه ابتدایی شود. این چشم انداز انتظارات نسبت به نزول بازار را تقویت می‌کند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار