گوناگون

واکنش روسیه به لفاظی‌های اسرائیل درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران

واکنش روسیه به لفاظی‌های اسرائیل درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران

معاون وزیر خارجه روسیه به لفاظی‌های مقامات صهیونیست در خصوص هدف قرار دادن ایران واکنش نشان داد.

به گزارش پارسینه؛  «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با اسپوتنیک تاکید کرد: ما نسبت به سخنان مقامات اسرائیلی مبنی بر هدف قرار دادن ایران نگران هستیم.

وی افزود: ما با حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مخالف هستیم. نمی‌توان بر روی این مسأله که ایران خالی از سلاح‌های هسته‌ای است شک و تردید کرد.

لازم به ذکر است که بعد از عملیات موشکی وعده صادق ۲ از سمت ایران که بر اساس مبانی حق کشورمان در دفاع از خود انجام شد مقامات صهیونیست درباره واکنش به این عملیات لفاظی کرده‌اند.

ساعاتی پیش وب‌سایت شبکه الجزیره نیز به نقل از نشریه «واشنگتن پست» اظهارات برخی از مسئولان آمریکایی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص پاسخ به عملیات «وعده صادق ۲» را انعکاس داد.

بر این اساس مقامات آمریکایی اعلام کردند: اسرائیل به ما اطلاع داده که نیازی برای پاسخ فوری و گسترده به ایران نمی‌بیند. ایالات متحده و اروپا بیم آن را دارند که پاسخ اسرائیل به تشدید تنشی خطرناک بیانجامد.

مسئولان آمریکایی که به نام آنها اشاره نشده، در گفت‌وگو با واشنگتن پست تاکید کردند: تهران حمله به صنایع نفت و گاز خود را خط قرمز می‌داند. هم‌پیمانان اروپایی واشنگتن نسبت به اینکه آمریکا به نتانیاهو فشار کافی نمی‌آورد ابراز نگرانی می‌کنند.

در ادامه اظهارات این مقامات آمریکایی آمده است: مقامات «اسرائیلی» درباره موضوع حمله به مواضع هسته‌ای ایران با مقامات آمریکایی بحث و رایزنی نداشته‌اند. ما به «اسرائیل» فشار می‌آوریم تا هدف راهبردی خود از ورود به جنگ چندجبهه‌ای را روشن کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز پنج‌شنبه به اثرگذاری شگرف عملیات «وعده صادق ۲» اذعان کرد. این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که حمله موشکی ایران زیان‌های سنگینی را به پایگاه هوایی صهیونیستی «نواتیم» در صحرای نقب وارد آورده است.

همچنین معاریو اذعان کرد که آسیب‌های واردشده به پایگاه هوایی صهیونیستی «نواتیم» در نتیجه عملیات «وعده صادق ۲» روی دفاع هوایی رژیم صهیونیستی تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

کمی پیش‌تر نیز خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با انتشار تصاویری ماهواره‌ای از آسیب قطعی به پایگاه هوایی صهیونیستی «نواتیم» خبر داد. آسوشیتدپرس تاکید کرد که طبق این عکس‌های ماهواره‌ای ویرانی‌ها و آسیب‌ها به سقف ساختمان‌های نزدیک باند اصلی این پایگاه هوایی صهیونیستی در نتیجه حمله موشکی ایران مشهود است.

منبع: مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد