گوناگون

چرا طلا دست دوم نخریم و راه جایگزین آن چیست؟

چرا طلا دست دوم نخریم و راه جایگزین آن چیست؟

همه شما می‌دانید که خرید طلا در هر حالتی، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. البته در صورتی با خرید طلا سود خواهید کرد که در بلندمدت آن‌ها را پس‌انداز و نگهداری کنید. در غیراین‌صورت ممکن است نه تنها سودی عاید شما نشود، بلکه دچار زیان مالی هم شوید. بسیاری از افراد به‌دنبال طلای دست دوم هستند تا مجبور به پرداخت اجرت طلا و برخی از هزینه‌های اضافه طلای نو نشوند. باید بدانید که این نوع سرمایه‌گذاری نیز، به‌هیچ‌وجه اشتباه نیست و بازار طلا در درازمدت، سیر صعودی خود را طی خواهد کرد؛ اما اگر بخواهیم با مثال بهتری برایتان توضیح دهیم، می‌توانیم به یک کتاب دست دوم اشاره کنیم که چیزی از ارزش آن کتاب اولیه کم نشده است و مفهوم و محتوای کتاب برای اولین خواننده و صدمین خواننده، تفاوتی نکرده است. اما نکته مهم این است که ممکن است جلد کتاب پاره شده باشد و هنگامی که به میانه‌های آن می‌رسید، متوجه شوید که حتی برخی از صفحات آن، گم شده‌اند و این در ظاهر آن قابل‌تشخیص نبوده است؛ بنابراین باید گفت اگر به‌دنبال طلا دست دوم هستید، باید نکاتی را درنظر بگیرید و سپس با آگاهی کامل، اقدام به خرید کنید. برای آگاهی از این نکات در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل عدم خرید طلای دست دوم

به طلای کارکرده یا به اصطلاح دست دوم، طلای بدون اجرت می‌گویند که دیگر دستمزدی برای ساخت یا اجرت آن، بر قیمت نهایی، اعمال نخواهد شد. میزان اجرت نیز عدد ثابتی نیست و به مقدار کار و زمانی که برای طراحی و ساخت یک جواهر صرف شده است، بستگی دارد.

به‌طورکلی طلا دست دوم و بدون اجرت، شامل دو دستۀ شکسته یا قیچی‌زده و دیگری، طلای سالم با سود 7 درصد می‌شوند. خرید طلا بدون اجرت، قیمت مناسب‌تری دارد و در درازمدت نیز، شامل سود نسبتاً خوبی خواهد شد.

ممنوع‌شدن خرید و فروش طلا دست دوم

به‌تازگی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد که از این پس، دیگر هیچ‌یک از واحدها در حوزه فروش طلا، مجاز به فروش طلا دست دوم نیستند و دلیل این امر، حمایت از تولیدکنندگان و خریداران و جلوگیری از عرضۀ طلاهای تقلبی یا فاقد استاندارد و مقبولیت لازم است. معاملات طلای دست دوم، تنها در دو صورت قابل‌انجام است که شامل شرایط ذیل است:

  • مردم می‌توانند طلای دست دوم خود را بفروشند؛ اما دیگر امکان خرید طلا بدون اجرت وجود نخواهد داشت.
  • حالت دوم در صورتی مجاز است که طلای بدون اجرت با طلای بدون اجرت دیگری جایگزین و معاوضه شود.

امکان تقلبی‌بودن طلا

طلای دست دوم بسیار پرسود، اما پرخطر و پر ریسک است. اصلاً بعید نیست که طلای دست دوم که توسط فروشندگان ناشناس و نامعتبر فروخته می‌شود، تقلبی باشند. تشخیص طلای اصل و تقلبی نیز برای افرادی که با طلا آشنایی کامل ندارند، سخت است و ممکن است خریدار را به دردسر بیندازد. با ترکیب طلا با فلزات دیگر (افزایش ناخالصی) و تهیه آن در قالب جدید یا با انجام فرایند آبکاری روی طلای دست دوم، ظاهری شبیه به طلای نو پیدا می‌کند و شناسایی آن، دیگر کار هر کسی نیست.

عدم ارائه فاکتور و مشکلات آن 

فاکتور طلا همان مدرک قابل‌استنادی است که هنگام خرید از فروشنده دریافت می‌کنید. اثبات مالکیت و اعتبار طلا، اطلاعات دقیق طلا و تضمین اصالت آن تنها با یک برگه کاغذ امکان‌پذیر است به‌اندازه سند یک منزل حائز اهمیت است. داشتن فاکتور معتبر، ارزش طلا را افزایش می‌دهد و روند فروش آن را برای بار دوم، به‌آسانی و با اطمینان کافی از طرف خریدار، امکان‌پذیر خواهد کرد.

چرا طلا دست دوم نخریم و راه جایگزین آن چیست؟ - تصویر 2

احتمال مشکلات پوستی 

طلای دست دوم که اغلب یک طلای استفاده‌شده برای مدت طولانی است، ممکن است حاوی آلودگی، انواع باکتری و حساسیت‌های پوستی انتقال‌یافته از صاحب پیشین بر اثر بیماری‌های پوستی واگیردار باشد. حتی ممکن است به‌دلیل درتماس‌بودن جواهرات با محصولات آرایشی و بهداشتی فرد، برخی حساسیت‌ها و آلودگی‌ها به پوست شما نیز انتقال یابد. اگر طلا دست دومی را خریداری کردید، حتماً آن را به‌طور کامل ضدعفونی کنید.

قدیمی‌بودن طرح و مدل‌ها

اگر از آن دسته افرادی هستید که همواره در جریان مد روز حرکت می‌کنید و طرح‌های به‌روز و جدید، شما را به وجد می‌آورند، طلا دست دوم، انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود و بهتر است با توجه به بودجه موردنظر، به‌سراغ طراحی‌های جدید با آبکاری درخشان بروید و بتوانید از خرید خود، نهایت لذت را ببرید.

وجود خط‌وخش در طلاهای دست دوم 

بسیاری از طلاهای دست دوم، دارای خط‌وخش، شکستگی، جِرم و آسیب‌هایی از این قبیل هستند که در ارزش نهایی آن، اثرگذار خواهد بود. این آسیب‌ها باعث می‌شوند که طلا برای استفاده مجدد، جذابیت روز اول را نداشته باشند و علاوه‌براین، باعث افت قیمت زیادی هم خواهد شد.

راه‌حل جایگزین خرید طلای دست دوم چیست؟

ممکن است جزء افرادی باشید که با خرید طلاهای دست دوم، قصد سرمایه‌گذاری دارید یا اصلاً ترجیح شما برای استفاده، خرید طلا دست دوم بوده باشد؛ ولی تصویب قانون غیرمجازبودن فروش طلای دست دوم، شما را دچار مشکل و سرگردانی کند و با بودجه خود، مجبور به خرید طلای با ارزش کمتر یا با گرم پایین‌تر باشید.

باید به شما بگوییم که دیگر نگران این مشکل نباشید و راهی جایگزین وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی، این آفتاب درخشان را خریداری کنید. شاید خرید طلا قسطی بدون پیش پرداخت، کمی رویایی و دور از تصور باشد؛ اما امکان پذیر است. حتماً می‌پرسید چگونه؟ در ادامه برای استفاده از این شرایط بی‌نظیر و فوق‌العاده، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

خرید قسطی طلا چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

خرید قسطی طلا بدون نیاز به پیش پرداخت سنگین، مزیت‌های بسیاری دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

  • امکان انتخاب طرح‌های متنوع: حتماً برایتان پیش آمده است که به طلافروشی رفته‌اید و متوجه شده‌اید طلایی را که پسندیده‌اید، هیچ تناسبی با بودجه‌ای که برای خرید درنظر گرفته بودید، ندارد و مجبور شده‌اید قید اکسسوری محبوب خود را بزنید! امکان خرید طلا قسطی، محدودیت بودجه را بی‌اثر می‌کند و می‌توانید بدون نگرانی، خرید خوبی داشته ‌باشید.
  • عدم نگرانی از محدودیت بودجه و نقدینگی: همان‌طور که اشاره کردیم، اگر به‌دنبال خرید طلا هستید و باید آن را به‌صورت نقد پرداخت کنید، ممکن است با توجه به نقدینگی شما درحال‌حاضر، مجبور به انتخاب طلایی شوید که مدنظر شما نیست؛ اما با امکان خرید قسطی، می‌توانید راحت‌تر سرمایه‌گذاری کنید و از انتخاب گرم‌های بالاتر طلا یا حتی طلای 24 عیار، نگرانی نداشته باشید.
  • امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت: اگر به‌دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری هستید و با قیمت‌ بالای طلا از این کار امتناع می‌کنید، امکان خرید طلا به‌صورت قسطی، این مژده را به شما می‌دهد که می‌توانید برای آینده خود، سرمایه‌گذاری درازمدتی داشته باشید و پس‌از گذشت سال‌ها، نتیجه این سرمایه‌گذاری را نیز خواهید دید؛ بنابراین بیش‌از این معطل نکنید که شانس به شما رو کرده است.
  • امنیت سرمایه: با تهیه هرچه بیشتر طلا، امنیت سرمایه و دارای‌های خود را تضمین می‌کنید. سرمایه به‌صورت وجه نقد و موارد دیگر ممکن است مشکلات و دردسرهایی را برایتان ایجاد کند؛ اما طلا یک دارایی فیزیکی بسیار باارزش و کمیاب است که نسبت به اقلام دیگر برای سرمایه‌گذاری، همواره مقاومت بسیار بیشتری دربرابر تورم شدید و ناپایداری اقتصادی خواهد داشت.
  • مهارکردن تورم: طلا یک گزینه امن دربرابر تورم و ناپایداری‌های اقتصادی است. تاریخچه طلا نیز بر این ادعا مهر تأیید می‌زند و نشان می‌دهد که در طول زمان‌های مختلف، به‌عنوان یکی از بهترین منابع ثروت و پشتوانه مالی افراد بوده است که نوسانات مالی نسبتاً کمتری را تجربه می‌کند. با سرمایه‌گذاری از طریق خرید طلا، ارزش سرمایه خود را حفظ خواهید کرد.

چرا طلا دست دوم نخریم و راه جایگزین آن چیست؟ - تصویر 3

از چه فروشگاهی می‌توان به صورت اقساطی طلا خرید؟

در بسیاری از اصناف طلافروشی و حتی فروشگاه‌های آنلاین، ممکن است شرایط فروش اقساطی را دیده یا شنیده باشید؛ اما زمانی که آن را پیگیری می‌کنید، متوجه می‌شوید، شرایط به‌صرفه‌ای نخواهد بود یا شرط پیش‌پرداخت‌های زیاد، شما را منصرف می‌کند؛ پس اگر به‌دنبال خرید طلا به‌صورت آنلاین و از یک مرجع مطمئن می‌گردید، فروشگاه ۱۰گلد گالری با توجه به تنوع بالا و فروش طلای قسطی، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برای اطلاع بیشتر از شرایط فروش نقد و اقساطی طلا، کلمۀ ۱۰گلد گالری را در گوگل جست‌وجو کنید تا بهترین انتخاب را با ایده‌آل‌ترین شرایط، تجربه کنید.

سخن پایانی

خرید طلا دست دوم، علاوه‌بر مزایای بی‌شماری که دارد، ممکن است خطراتی به‌همراه داشته‌باشد که در ابتدا از دید شما پنهان بماند. از آلودگی‌ها، حساسیت و جرم طلای دست دوم و کارکرده گرفته تا خطرات ناشی از تقلبی‌بودن و خرید از افراد نامعتبر؛ اما با وجود شرایط اقساطی خرید طلا که بسیار هم به‌صرفه است، دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با اطمینان و آرامش خیال، به‌جای داشتن قطعات کهنه و پرخطر این عنصر گران‌بها، جواهراتی نو و درخشان را به‌همراه اصالت کالا تهیه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد