گوناگون

غذا برای گربه با بیماری قلبی

غذا برای گربه با بیماری قلبی

در این مقاله در وودوو پت به بررسی رژیم غذایی گربه بیمار قلبی، مواد مغذی ضروری و بهترین گزینه‌های غذایی خواهیم پرداخت.

پارسینه: بیماری‌های قلبی یکی از مشکلات شایع در گربه‌ها هستند که می‌توانند به شدت بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر بگذارند. این بیماری‌ها معمولاً ناشی از عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب و شرایط محیطی هستند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت این بیماری‌ها، انتخاب رژیم غذایی مناسب است. تغذیه صحیح می‌تواند به بهبود عملکرد قلب، کاهش علائم بیماری و افزایش طول عمر گربه‌های مبتلا به بیماری قلبی کمک کند. در این مقاله در وودوو پت به بررسی رژیم غذایی گربه بیمار قلبی، مواد مغذی ضروری و بهترین گزینه‌های غذایی خواهیم پرداخت. همچنین، به تأثیرات مثبت و منفی برخی از مواد غذایی بر سلامت قلب گربه‌ها خواهیم پرداخت و نکات مهمی را برای انتخاب غذاهای مناسب ارائه خواهیم کرد.

انواع بیماری قلبی گربه ها

بیماری‌های قلبی که گربه‌ها را به خود درگیر می‌کنند، علائم خود را به صورت بی‌حالی، بی‌اشتهایی، نفس نفس زدن، ناتوانی و تحمل کم برای انجام فعالیت های شدید و غش کردن نشان می‌دهند. از این رو خرید غذای خشک گربه مناسب این مشکل تا حدودی می‌تواند به این نارسایی کمک کند.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM)

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM) منجر به ضخیم شدن عضله قلب می‌گردد. این ضخیم شدن به مرور زمان باعث تجمع خون در دهلیز چپ و گردش خون ریوی می‌شود. نژادهایی مانند Maine Coon، Persian، Ragdoll و British Shorthair بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

کاردیومیوپاتی متسع (DCM)

بیماری کاردیومیوپاتی متسع (DCM) یکی از اختلالات قلبی است که می‌تواند در گربه‌ها رخ دهد. این بیماری به طور خاص بر روی عضله قلب تأثیر می‌گذارد و باعث کاهش توانایی قلب در پمپاژ خون می‌شود. از این رو رژیم غذایی گربه بیمار قلبی تا حدودی می‌تواند این سری از بیماری‌ها را کنترل کند.

Screenshot 2024-09-10 140020

رژیم غذایی برای گربه بیمار قلبی

در هنگام خرید غذای حیوانات خانگی مخصوصا برای گربه‌هایی که دچار بیماری قلبی هستند، رژیم غذایی استانداردی باید برای آن‌ها رعایت شود. در وودوو پت این املاح مهم در غذاهای مخصوص گربه‌ها وجود دارد، چرا که رژیم غذایی مناسب می‌تواند به بهبود عملکرد قلب، کاهش علائم بیماری و افزایش طول عمر گربه‌های مبتلا به بیماری قلبی کمک کند. از رژیم غذایی گربه بیمار قلبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتئین
  • اسیدهای چرب امگا ۳
  • آنتی اکسیدان ها
  • سدیم
  • پتاسیم و منیزیم
  • ویتامین های گروه B

1.پروتئین

پروتئین یکی از عوامل مهم در رژیم غذایی گربه بیمار قلبی به شمار می‌آید. گربه‌های مبتلا به عارضه‌های قلبی بافت عضلانی آن‌ها به دلیل کاهش اشتها از بین می‌رود. به همین دلیل رژیمی که برای گربه خود تدارک دیده‌اید باید مملو از پروتئین باشد. پروتئین‌ها نقش کلیدی در نگهداری و ترمیم بافت‌ها، تولید آنزیم‌ها و هورمون‌ها و حفظ عملکرد سیستم ایمنی دارند.

2.اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ یک نوع اسید چرب است که در برخی مواد غذایی همچون ماهی و سایر غذاهای دریایی (به ویژه ماهی های چرب آب سرد، مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، شاه ماهی و ساردین) آجیل و دانه‌ها (مانند بذر کتان، دانه چیا و گردو) روغن‌های گیاهی (مانند روغن بذر کتان، روغن سویا، و روغن کانولا) وجود دارد. این ماده در بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، حفظ سلامت پوست و مو و تقویت سیستم ایمنی بسیار تاثیرگذار است.

3.آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها می‌توانند با مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند، مقابله کنند. رادیکال‌های آزاد در گربه‌های با مشکل قلبی زیادتر است، در حالی که بدن آنتی‌اکسیدان‌های کمتری برای مقابله با این خطر تولید می‌کند. مصرف مکمل آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به تعادل بدن کمک کند و استرس وارد شده بر قلب را کاهش دهد. از این رو در رژیم غذایی گربه بیمار قلبی وجود آنتی اکسیدان‌ها بسیار ضروری می‌باشد.

4.سدیم

سدیم یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن گربه‌ها است، اما در گربه‌هایی که مشکلات قلبی دارند، مصرف آن باید به دقت کنترل شود. سدیم به تنظیم مایعات بدن کمک می‌کند و می‌تواند در حفظ تعادل الکترولیت‌ها موثر باشد. این امر برای عملکرد صحیح قلب و کلیه‌ها ضروری است. مصرف بیش از حد سدیم می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود، که برای گربه‌های مبتلا به بیماری‌های قلبی مضر است. به همین دلیل در رژیم غذایی گربه بیمار قلبی مصرف سدیم باید رعایت شود.

5.پتاسیم و منیزیم

پتاسیم به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند و می‌تواند از بروز آریتمی (ضربان نامنظم قلب) جلوگیری کند. این امر برای گربه‌های مبتلا به بیماری قلبی بسیار مهم است. این ماده همچنین برای عملکرد صحیح عضلات، از جمله عضله قلب، ضروری است. کمبود پتاسیم می‌تواند منجر به ضعف عضلانی و مشکلات قلبی شود. منیزیم نیز به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند و می‌تواند از بروز آریتمی جلوگیری کند. این ماده معدنی به آرامش عضلات قلب کمک می‌کند.

6.ویتامین های گروه B

یکی از اصلی‌ترین بخش از رژیم غذایی گربه بیمار قلبی، ویتامین‌های گروه B است. ویتامین‌های B مانند B1، B2 و  B6 در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نقش دارند و به تولید انرژی کمک می‌کنند. این امر می‌تواند در بهبود عملکرد قلبی و افزایش سطح انرژی گربه مفید باشد.

Screenshot 2024-09-10 140050

غذای حیوانات خود را از چه مجموعه‌ای خریداری کنیم؟

حال که پاسخی برای پرسش به گربه ای که مشکل قلبی داره چه غذایی بدهیم؟ یافتید، باید به دنبال مجموعه‌ای باشید که قیمت غذای گربه را در مقرون‌به صرفه‌ترین حالت و کیفیت عالی به شما عرضه کند. مجموعه وودوو پت، بهترین انتخاب برای سلامت و شادی حیوانات خانگی شماست! با افتخار ارائه‌دهنده‌ی غذاهای خوشمزه و باکیفیت برای سگ‌ها و گربه‌ها، ما در وودوو پت به شما کمک می‌کنیم تا بهترین تغذیه را برای پت محبوبتان فراهم کنید.

غذاهای ما از مواد اولیه طبیعی و تازه تهیه شده و حاوی تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری هستند. چه پت شما نژاد خاصی داشته باشد یا چه در هر سنی باشد، در وودوو پت می‌توانید محصول متناسب با نیازهای او را پیدا کنید. علاوه بر این اگر رژیم غذایی گربه بیمار قلبی برای شما مهم است، با خرید از وودوو پت ضمن احترام به سلامت گربه خود از تجربه‌ی خرید آنلاین راحت و سریع نیز بهره‌مند می‌شوید. همین حالا به جمع خانواده بزرگ وودوو پت بپیوندید و از تخفیف‌های ویژه ما بهره‌مند شوید! عشق و شادی پت شما، هدف ماست.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد