گوناگون

ضرب و شتم ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی

پارسینه: مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از برخورد با متخلفی خبر داد که با تصرف چهار هکتار از جنگل‌های بلوط، در آن درخت سیب کاشته بود!

سید محمدرضا جهان آرا با اشاره به بازنگری پرونده‌های تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی و پیگیری آنها اظهار کرد: فردی در استان کهکیلویه و بویراحمد قسمتی از جنگل‌های بلوط در نزدیکی یک روستاهای این استان را تصرف و تخریب کرده بود که با بازدید تمام مسئولان ذیربط از منطقه و اقدامات یگان حفاظت محیط زیست 70 تا 80 درصد از درختان کاشته شده قلع و قمع و منطقه تحت تصرف آزادسازی شده است.

مقاومت فرد خاطی و مجروحیت قرق بانان

وی ادامه داد: هنگام اجرای حکم، فرد خاطی با نیروهای یگان درگیری پیدا کرده و آن‌ها را زخمی کرد که در حال حاضر این مساله نیز در حال پیگیری است.

به گفته وی با توجه به استانداردهای تعیین شده فرد خاطی حدود 30 تا 40 میلیون تومان جریمه خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بروز مجدد این قبیل اتفاقات اظهار کرد: حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار جنگل بلوط در کشور وجود دارد که در برخی مواقع ممکن است افراد سودجود دست به تصاحب آن بزنند اما با اقدامات شبانه روزی منابع طبیعی میزان تخلفات کاهش چشمگیری پیدا کرده و در یک سال اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم.

جهان‌آرا تاکید کرد:‌ در هر صورت تخریب اجتناب ناپذیر است اما مساله مهم برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری مناطق تصرف شده است که در این زمینه با جدیت عمل می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد