گوناگون

انتصاب سردار حزنی به عنوان رییس کمیته رسیدگی به امور محرومین بنیاد بین المللی غدیر

انتصاب سردار حزنی به عنوان رییس کمیته رسیدگی به امور محرومین بنیاد بین المللی غدیر

پارسینه: سردار ضیاءالدین حزنی به عنوان رییس کمیته رسیدگی به امور محرومین بنیاد بین المللی غدیرمنصوب گردید.

به گزارش خبرنگار ما، طبق اظهار حسن مشتاقی معاون اجرایی و برنامه ریزی بنیاد بین المللی غدیر اظهار نمود: در جلسه مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد بین المللی غدیر که با حضور آیت اهلل کاظم صدیقی دبیر کل، دکتر حسین ظریف منش مدیر عامل و مسئولین دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های عمومی و تعدادی از گروه‌های جهادی کشور برگزار گردید پیرامون برنامه‌های فرهنگی اجتماعی ماه ذی الحجه ودهه امامت و ولایت و مسئولیت هر کدام ازدستگاه‌های متولی امور امدادی، حمایتی و عمرانی بحث و تبادل نظر گردید.

بنا به اظهار عضو هیئت امناء بنیاد بین المللی غدیر: آیت اهلل صدیقی با بیان اینکه وجود امیرالمؤمنین (ع ) رمز حیات بشر است و مظهر حاکمیت خداست، افزود: امیرالمومنین (ع ) در عین ملک بودن قدوس است.

وی با اشاره به اینکه نور والیتو محبت امیرالمؤمنین (ع ) نسل به نسل در ژن ماست و لذا ما نمی‌توانیم با علی نباشیم، تصریح کرد: این انگیزه‌های قویو عاشقانه نعمتی از طرف خداوند است.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه تدبیری که وجود داشت این بود که عالوه بر جشن و سرور در دهه والیت و امامت بحث‌های فرهنگی، آموزشی و هنری همچنین بحث‌های رسیدگی به امور مردم وکمک به نیازمندان نیز با تاسی به سیره عملی امیرالمؤمنین (ع ) دنبال شود که همه مسئوالن ذیل پرچم امیرالمؤمنین (ع ) و غدیر خدمتی به مردم بدهند، گفت: سال‌های قبل نیز برنامه‌های متنوعی داشتیم و امسال عالوه بر کار‌های مردمی، با توجه به نامه و هماهنگی که بارییس جمهور محترم و معاون اول ایشان و نیز روسای محترم قوای قضاییه و مقننه داشتیم، دستگاه‌های دولتی نیز میزخدمت تشکیل می‌دهند و عالوه بر خدمات خاص، تخفیفاتی را برای مردم فراهم می‌کنند.

مشتاقی افزود: در جلسه قبل مشخص شد سازمان زندان‌ها، سازمان تامین اجتماعی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، سازمان هالل احمر، سازمان بهزیستی و... اقدامات حمایتی و امدادی گسترده‌ای را در دهه امامت و والیت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در این دهه قرار شد سازمان بهزیستی عالوه بر کار‌های عمومی، به سراغ ٨ هزار معلول سه حرکتی برود و هدیه هایی به آن‌ها داده شود تا آن‌ها هم طعم غدیر را بچسند، افزود: سردار حزنی فرمانده محترم قرارگاه محرومیتزدایی سپاه چندین سال است که در دهه والیت پروژه‌های بزرگی را به نام امیرالمؤمنین (ع ) و غدیر بهره برداری و افتتاح می‌کنند.

در ادامه سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقالب اسالمی گفت: ماموریت اصلی سپاه پاسداران انقالب اسالمی دفاع از نظام مقدس جمهوری اسالمی و ایجاد امنیت و دفاع پایدار در کشور است، اما همانطور که میدانید سپاه در کنار ماموریت اصلی خود، موضوع محرومیت زدایی و مردم داری را به خصوص در مناطق محروم کشور انجام می‌دهد.

سردار حزنی افزود: در زمان غدیر همواره با بنیاد بین المللی غدیر در مرکز و استان‌ها همکاری می‌کنیم که بتوانیمپروژه‌ها را به نام مبارک امیرالمؤمنین (ع ) داشته باشیم. در سال جاری نیز در چنین روزی پروژه‌هایی داریم که به بهرهبرداری می‌رسد. توزیع ١٠٠ هزار جهیزیه نیزدر سراسر کشور در دستور کار سپاه است که به زوج‌های جوان و کمتر برخوردار اهداء می‌شود.

رییس کمیته رسیدگی به امور محرومین بنیاد بینالمللی غدیر تصریح کرد: نهاد‌های تحت امر مقام معظم رهبری با تاسی به سیره امیرالمؤمنین (ع ) سعی دارند در حوزه محرومیت زدایی پروژه‌هایی را داشته باشند که بتوانند همراستا باهم کار کنند و برای غدیر باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با هم همکاری کنند تا بتوانیم نتیجه بهتری را داشته باشیم.

مشتاقی در ادامه افزود: به مناسبت دهه امامت و والیت سازمان تامین اجتماعی تسهیالت قرض الحسنه‌ای برایبازنشستگانی که درآمد زیر ١۵ میلیون تومان دارند، در دستور کار دارد که در این دهه پرداخت آن آغاز خواهد شد؛ و عالوه برآن پروژه‌های خدمات درمانی در این دهه مبارک در حال انجام است. همچنین ابالغیه‌هایی مانند یک شنبههایعلوی و فاطمی، اطعام علوی، خدمت رایگان گروه‌های جهادی پزشکی، برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی و... از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی در کشور است.

وی ادامه داد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان حمایت مالی و اقالم غذایی در اختیار موکب داران غدیر قرار دادند که سال گذشته در این دهه چهار میلیون اطعام صورت گرفت و امسال حمایت از برنامه ۵ میلیون اطعام غدیر را دارند و افزود: با توجه به اینکه فصل گرماست، برنامه ریزی شده است تعمیر وسایل سرمایشی و تامین سرمایش خانه‌های مناطق محروم به صورت رایگان انجام شود.

معاون اجرایی و برنامه ریزی بنیاد بین المللی غدیرافزود: در این جلسه مسئولین سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله بنیاد مستضعفان، سازمان هالل احمر، سازمان زندان‌ها، ستاد دیه، شهرداری تهران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، مسئولین گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی و ... اهم برنامه‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی دستگاه متبوع خود برای ایام اهلل دهه امامت و والیت ارایه نمودند؛ و حکم سردار ضیاءالدین حزنی به عنوان رییس کمیته رسیدگی به امور محرومین بنیاد بینالمللی غدیرقرائت و رسماً توسط آیت اهلل صدیقی اعطاءگردید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد