گوناگون

۵ دلیل برای تجربه اقامت در بوم‌گردی‌های گیلان

5 دلیل برای تجربه اقامت در بوم‌گردی‌های گیلان

عوامل مختلفی در کیفیت سفر مؤثر هستند و تغییر هر یک از آن‌ها می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزند.

مثلا نحوه سفر به شهر مقصد و وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. همچنین انتخاب هتل یکی از مهم‌ترین اقدامات سفر است که تمام روزهای اقامت‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. گاهی اوقات اقامت در یک هتل مناسب به‌قدری لذت‌بخش است که مثل گشت‌وگذار در شهر و تفریح، به جان‌تان می‌نشیند. هنگامی‌که برای رزرو هتل های گیلان اقدام می‌کنید، دسته‌ای از هتل‌ ها که «بوم‌گردی» نامیده می‌شوند را به‌فراوانی می‌بینید. در ادامه مطلب، به این دسته از هتل ‌ها خواهیم پرداخت.

22

به چه اقامتگاه‌هایی بوم‌گردی گفته می‌شود؟

اقامت در یک بوم‌گردی، زندگی در خود بهشت است. این جمله خلاصه چیزی از است که باید از بوم‌گردی‌ها بدانید. زیبایی بی‌بدیل اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌قدری چشم‌نواز و سرشار از حس خوب است که بدون شک لبخند بر لب‌های شما می‌نشاند. البته این موضوع شروطی هم دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. پیش از هر چیز باید بدانیم که به چه نوع اقامتگاه‌هایی، بوم‌گردی گفته می‌شود.

بوم‌گردی در‌حقیقت اقامتگاهی است که بخشی از زندگی سنتی و محلی یک خطه را به‌تصویر می‌کشد. هدف از احداث این اقامتگاه‌ها هم همین است؛ این‌که بتوانند بخشی از زندگی مردم بومی را به مسافران نشان دهند. البته این روزها اغلب آن‌چه که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌بینیم، متعلق به زندگی مردم در سالیان پیش است و امروزه زندگی همه افراد در سراسر کشور، رنگ‌و‌بوی مدرنیته به خود گرفته است. اغلب اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های قدیمی هستند که مورد بازسازی قرار گرفته و برای پذیرایی از مهمانان آماده شده‌اند. البته بعضی از آن‌ها هم به‌صورت کمپینگ در دل طبیعت هستند و برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی فوق‌العاده‌اند؛ بنابراین، اگر به زندگی در محیط‌های بومی، محلی و سنتی علاقه‌مندید و انتظار امکانات ویژه‌ای را ندارید، بوم‌گردی بهترین انتخاب برای شماست.

ویژگی‌های مهم بوم‌گردی‌ها که شما را مجذوب آن‌ها می‌کنند

دلایل متعددی وجود دارند که ضرورت اقامت در یک بوم‌گردی را اثبات می‌کنند. به‌خصوص اگر قصد رزرو هتل گیلان را داشته باشید، هیچ‌چیز بهتر از چند روز زندگی در یک بوم‌گردی نیست. در ادامه، به 5 ویژگی منحصربه‌فرد اقامتگاه‌های این‌چنینی می‌پردازیم. این موارد همان دلایلی هستند که می‌گویند باید در بوم‌گردی‌های گیلان زیبا اقامت داشته باشید.

33

اقامتگاه بوم‌گردی بخشی از فرهنگ یک خطه است

خانه‌های تاریخی در هر شهری از ایران به‌عنوان آثار باستانی و جاذبه دیدنی شناخته می‌شوند. حال تصور کنید قرار است در یکی از این خانه‌ها برای چند روز زندگی کنید. جذاب نیست؟ دراین‌میان، می‌توانید با معماری خانه‌ها در گذشته آشنا شوید، سبک زندگی بومی‌ها را تماشا کنید و با گوشه‌ای از فرهنگ و رسوم گیلانی‌ها خو بگیرید. معمولا آن دسته از افراد که به‌دنبال ماجراجویی و تجربه چیزهای جدید در سفر هستند، اقامتگاه‌های بوم‌گردی را انتخاب می‌کنند. باید بدانید که اداره این اقامتگاه‌ها عمدتا با فردی بومی است که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهد. به‌هیچ‌عنوان نباید این فرصت استثنایی را از دست بدهید.

رزرو بوم‌گردی کم‌هزینه است

همان‌طور‌که گفتیم، برای اقامت در یک بوم‌گردی نباید انتظار امکانات لوکس یک هتل پنج‌ستاره را داشته باشید. این اقامتگاه‌ها قرار نیست فاصله زیادی از زندگی مردمان گذشته داشته باشند؛ بنابراین، نمی‌توان برخی از امکانات مدرن و پیشرفته را در آن‌ها مشاهده کرد؛ بااین‌حال، حداقل امکانات موردنیاز برای اقامتی راحت و ایده‌آل در بوم‌گردی‌ها ارائه می‌شود. به‌طورکلی، این دسته از اقامتگاه‌ها معمولا در دسته هتل ‌های یک یا دوستاره قرار می‌گیرند. با این توصیف، هزینه رزرو آن‌ها در مقایسه با سایر هتل‌ های مجلل به‌مراتب کمتر است. با خرید بلیط قطار رشت و رزرو یکی از این بوم‌گردی‌های زیبا، می‌توانید سفری ارزان‌قیمت و درعین‌حال رؤیایی داشته باشید.

 

بوم‌گردی‌های گیلان، در دل طبیعت بکر واقع شده‌اند

بوم‌گردی‌های استان گیلان اغلب خانه‌های روستایی زیبایی هستند که در روستاها دیده می‌شوند. البته در مواردی هم ممکن است یک خانه قدیمی در شهر باشد؛ اما معمولا تعداد آن‌ها در روستاها بیشتر است. به‌همین‌دلیل، زندگی در دل طبیعت را تجربه خواهید کرد و می‌توانید از سرسبزی بی‌انتهای آن نهایت لذت را ببرید. شالیزارها و باغ‌های انبوه در کنار هوایی پاک و بدون ذره‌ای آلودگی، زیباترین تصویر ممکن را خلق خواهند کرد. حال یک خانه سنتی دوطبقه با نرده‌های چوبی دور ایوان را تصور کنید. رنگ آبی خانه با گل‌های سرخ روی ایوان ترکیب جذابی است. این‌طور نیست؟

اقامتگاه‌های بوم‌گردی اغلب دنج و آرام هستند

یک نکته مهم درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خلوت‌بودن آن‌هاست. این اقامتگاه‌ها معمولا بیشتر از 30 واحد اقامتی ندارند و به‌همین‌خاطر، بسیار دنج و آرام هستند. اگر می‌خواهید در یکی از این اقامتگاه‌ها ساکن شوید، اصلا نباید نگران شلوغی باشید؛ علاوه‌بر‌این، قرارگیری آن‌ها در حاشیه شهرهای شلوغ و عمدتا در روستاها، سبب آرام‌بودن محله نیز می‌شود؛ به‌این‌ترتیب، فرصت این را خواهید داشت که از هیاهوی شهر دور شوید و مدتی را به آرام‌کردن ذهن‌تان اختصاص دهید.

بوم‌گردی‌ها امنیت کافی را دارند

یکی از نکاتی که ذهن مسافران را به خود درگیر می‌کند، امنیت خانه‌های بوم‌گردی است. دور‌بودن اقامتگاه‌ها از شهر و خلوت‌بودن محیط ممکن است برخی از مسافران حساس را نگران کند. باید گفت این اقامتگاه‌ها زیر نظر سازمان گردشگری و میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند و فعالیت آن‌ها به‌ثبت رسیده است. می‌توانید با خیالی آسوده این اقامتگاه‌ها را رزرو کنید. قیمت بلیط قطار و هزینه رزرو هتل گیلان را می‌توانید از سایت فلای تودی استعلام بگیرید.

پیش فروش بلیط قطار رشت در فلای تودی آغاز شد

اگر قصد سفر به گیلان را دارید و به فکر سفری ارزان‌قیمت هستید، خوب است خرید بلیط قطار و رزرو بوم‌گردی را انتخاب کنید. پلتفرم فلای تودی به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های سفر را به حداقل برسانید. این پلتفرم کمترین قیمت بلیط قطار را به شما ارائه خواهد کرد و تخفیفات قابل‌توجهی را بر روی قیمت هتل گیلان اعمال می‌کند. شما می‌توانید از فرصت پیش فروش قطار در سایت فلای تودی استفاده کرده و برای سفر آماده شوید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار