گوناگون

ماجرای گنبد آهنین چزابه چیست؟

ماجرای گنبد آهنین چزابه چیست؟

زائرین اربعین که از مسیر چذابه به سوی عتبات عالیات مشرف شدند قطعا چشمشان به سازه ای گنبدی شکل افتاده است ، سازه ای که یک شبه در آن مکان ظهور کرد .

به گزارش پارسینه؛ مهندس شادزی سازنده ی ساختمان معروف به گنبد آهنین چزابه گفت : هر کشوری از این سازه ها برای اسکان مردمش یا بعنوان سنگر برای حفظ جان سربازانش و یا برای  محافظت از  جنگ افزارهایی مانند آشیانه ی پهبادها و هواپیماها ، استفاده کند ، نیازی به موشکهای گنبد آهنین ندارد.

زائرین اربعین که از مسیر چذابه به سوی عتبات عالیات مشرف شدند قطعا چشمشان به سازه ای گنبدی شکل افتاده است ، سازه ای که یک شبه در آن مکان ظهور کرد.

photo_2024-08-24_12-41-58

این گنبد آهنین که برای استحمام زوار مورد استفاده قرار گرفته است دارای ویژگی های منحصر بفردی است که در ادامه به آن می پردازیم .

 مهندس شادزی سازنده این بنا ضمن اشاره به  مقاومت بیشتر این سازه نسبت به  ساختمانهای احداث شده به روش سنتی گفت: 

این ساختمانها ضد حریق بوده و در مقابل زلزله تا ۸ ریشتر مقاومت بالایی دارند.

وی افزود: ما در ایران جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که موفق شدیم از بتن فوق پیشرفته ( G.F.R.C) دیوارهای باربر بسیار مقاوم تولید کنیم.

photo_2024-08-24_12-42-00

شادزی اظهار داشت: قیمت بسیار اقتصادی این ساختمانها در کنار اجرای باکیفیت و سریع و قابلیت دمونتاژ و جابجایی ، از ویژگیهای برجسته ساختمانهای تولید شده به این روش است که طراحی و محاسبه به روش ( B.I.M) کشور آلمان انجام میشود.

این سازنده با اشاره به اینکه این ساختمانها می‌توانند کمک بزرگی  برای دولت در احداث طرح جهش مسکن باشد تاکید کرد :  بدلیل سرعت بسیار بالا میتوانند گزینه ی مناسبی برای احداث مراکز بوم گردی و تفریحی و تجاری باشند و  بازگشت سرمایه در زمان بسیار کوتاه و رسیدن به سود آوری سریعتر  را تسهیل می‌کند ، که برای سرمایه گذاران بسیار حایز اهمیت است.

شادزی در پایان گفت : این ساختمانها با طرح های بسیار ویژه ای که دارند می‌توانند گزینه ی بسیار مناسبی برای ایجاد آشیانه ی هواپیما ها و پهبادها و سنگرهای ضد موشک نیز باشند که سرعت بسیار بالای مونتاژ آنها نکته ی بسیار مهمی است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار