گوناگون

گزارش اختصاصي پارسينه از شادي فلسطيني‌ها بابت سفر بارسلونا به كشورشان

گزارش اختصاصي پارسينه از شادي فلسطيني‌ها بابت سفر بارسلونا به كشورشان

پارسینه: در سفر كاروان «تلاش براي صلح»...

پارسينه، سرويس بين الملل - باشگاه بارسلونا روز گذشته با حضور در مناطق خودمختار فلسطين ، با آرمان‌هاي ملت ستم‌ديده و مظلوم فلسطين اعلام همبستگي كرد. اين سفر كه «تلاش براي صلح » نام دارد؛ هم‌زمان با دور جديد مذاكرات صلح بين رژيم اشغالگر و جنبش فتح و دولت مختار فلسطين برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس بين الملل پارسينه، ستاره‌هاي بلوگرانا روز شنبه از طريق فرودگاه «بن گورين» وارد تل‌آويو شدند و بلافاصله با اتوبوس به منطقه غربي قدس منتقل شدند. علت پرواز از طريق تل‌آويو، فقدان فرودگاه بين المللي در اراضي تحت اختيار دولت خودمختار اعلام شده است! گفتني است شهر تاريخي قدس بنا به توافقات پيشين به دو بخش غربي و شرقي تقسيم شده كه اعراب مسلمان بيش‌تر در منطقه غربي تمركز يافته‌اند و مرز بين مناطق در اختيار پليس‌هاي عرب (وابسته به دولت رام الله ) و پليس‌هاي يهودي، بيت المقدس قرار داده شده است. در نتيجه كاروان بارسلونا در اراضي رسمي دولت فلسطين سكني گزيده است.


در سفر كاروان «تلاش براي صلح» قرار است ابرستارگان فوتبال دنيا با كودكان فلسطيني و يهودي تمرين كرده تا از كودكي منادي صلح و برادري در سرزمين خود باشند. در اين سفر، همه ستارگان بارسا به استثناي كارلس پويول حضور دارند. كارلس پويول نيز با انتشار يك پيام كوتاه درصفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توئيتر، ضمن آرزوي برقراري صلح در اين منطقه حساس، پيام دوستي و دلگرمي را براي اعراب و يهوديان ارسال كرده و عنوان كرده به علت مصدوميت از سفر به اين سرزمين تاريخي و زيبا معذور است.

برنامه كاروان بارسا، ابتدا زيارت يك كليسا در بيت لحم است كه بنا به روايت مشهور تاريخ، زادگاه پيامبر خدا حضرت عيسي مسيح است. برنامه بعدي، ديدار با رئيس جمهور فلسطين، محمود عباس در بيت لحم است. پس از غروب نيز در شهر باستاني الخليل ، زادگاه حضرت ابراهيم نبي به استاديوم «الدورة» مي‌روند تا با كودكان فلسطيني تمرين كنند.

محمود عباس در ديدار با كاروا بارسا ضمن ابراز خوشبختي و اشتياق بابت حضور اين كاروان اظهار داشت: «شما در ظاهر براي اولين بار به زادگاه حضرت مسيح آمده‌ايد، اما بدانيد كه سال‌هاست در خانه‌هاي ملت فلسطين حاضريد و اهالي اين جا بخشي از زندگي روزمره‌شان به بارسا اختصاص دارد. اين سرزمين و شهر را بايد وطن دوست و صلح خواند.»

ساندرو روسل، رئيس باشگاه بارسا نيز سخناني را بيان كرد كه پس از آن در كنفرانس مطبوعاتي با رئيس فدراسيون فوتبال فلسطين تكرار كرد: «اين استقبال برجسته براي ما شرافت بسياري به دنبال دارد. براي همه كودكاني كه در قدس، بيت لحم و ديگر شهرها به ديدار ما مي‌آيند، آرزوي آزادي و صلح را دارد؛ زيرا اين‌ها اميد ما براي آينده هستند. اگر سفر بارسا، گام هر چند كوچكي در راستاي برقراري صلح در يان منطقه مقدس و باستاني باشد، ما به صورت مستمر و سالانه به اين سفر مي‌آييم.»

برنامه روز يكشنبه اين كاروان به بازديد از يهوديان و مناطق اشغال شده اختصاص دارد. در پايان يكشنبه نيز در استاديوم «بلومفيلد» يك بازي دوستانه با كودكان فلسطيني و اسرائيلي برگزار خواهد شد.

مهم‌ترين بخش اين سفر را بايد حواشي آن دانست كه به پيام‌هاي همبستگي و هم‌دردي ملت فلسطين اختصاص دارد. رسانه‌هاي عربي و به خصوص فلسطيني، اين سفر و اظهارات و اقدامات ستارگان فوتبال جهان را به صورت ويژه پوشش مي‌دهند؛ به نحوي كه شبكه‌اي مانند «الفجر» (از پربيننده‌ترين شبكه‌هاي تلويزيوني فلسطين) تقريباً همه جزئيات اين سفر را به صورت مستقيم پخش مي‌كند. همين شبكه گزارش داده است 450 تيم خبري از يك روز قبل در فلسطين مستقر شده‌اند و 50 تيم خبري نيز همراه با كاروان بارسا در روزهاي شنبه و يكشنبه به سرزمين تاريخي فلسطين وارد خواهند شد تا اين سفر بشردوستانه و صلح‌طلبانه را پوشش خبري دهند.

كاروان بارسا در بدو ورود به خاك فلسطين، مورد استقبال محمد عساف، محبوب‌ترين خواننده جهان عرب قرار گرفتند. محمد عساف، يك فلسطيني الاصل متولد اردوگاه آوارگان در لبنان است كه در مسابقات امسال "عرب أيدول" (بزرگ‌ترين فستيوال هنري حهان عرب) عنوان محبوب‌ترين خواننده را از آن خود ساخت.

دني آلوس، ساعتي بعد از ورود به فلسطين در صفحه توئيتر خويش نوشت: «درود بر فلسطين، من بسيار خوش‌بختم كه به اين سرزمين تاريخي و رويايي پا گذاشته‌ام. آرزو مي‌كنم شما عزيزان لحظات خوشي را در كنار ما و بارسا تجربه كنيد. بابت صحبت به زبان انگليسي عذر مي‌خواهم. (لول! لول!)»

سسك فابرگاس نيز در مصاحبه با خبرنگاران در حال بازگشت از كليساي الخليل اظهار داشت: «فلسطين، كشور بسيار زيبايي است. فلسطين از نظر زيبايي طبيعي و تاريخي و خونگرمي اهالي آن، يكي از زيباترين كشورهايي است كه تا كنون ديده‌ام. »

نيمار نيز در نخستين كنفرانس مطبوعاتي اين سفر اظهار داشت: «اين ملت (فلسطين) واقعا دوست داشتني هستند. ددوست دارم تك‌تك اين‌ها را به آغوش بكشم!»

در اين ميان، ليونل مسي صريح‌تر از همه سخن مي‌گويد: «وقتي وارد تل‌آويو شدم، وقتي در خيابان‌هاي قدس قدم مي‌زدم؛ دو سرباز اسرائيلي همراه من بودند. در اراضي عربي، اين دو نفر از من جدا شدند ... براي فلسطين آرزوي آزادي و صلح دارم.»

ارسال نظر

  • ناشناس

    به اين مي‌گن ديپلماسي ورزش...
    انصافاً بارسا نماد يك ملت به حساب مياد

  • Just real

    چی می گی اصلا می فهمی چی داری ؟ بارسلونا طرفدار درجه 1 صهیونیست هاست اون وقت تو طرفداریش می کنی؟ رفتن واسه خوش گذرونی.........

  • مخاطب پارسینه

    از پارسینه بعید بود این خبر اونم با این تیتر! همبستگی بارسلونا با آرمانهای ملت فلسطین!!! پارسینه جان اولا که اینا فقط هدفشون صلحه اونم از نوعی که آمریکا به دنبالشه و نه نوعی که ایران! دوما ما بالاخره نفهمیدیم بارسلونا لابی صهیونیستی داره یا دنبال همبستگی با ارمانهای فلسطینه! آخه صداوسیما و مشخصا باشگاه خبرنگاران بعد از اخراج گواردیولا یک مستند مفصل ساخت که ثابت کنه توی بارسلونا لابی صهیونیستی هست و هرکی حرفی علیه اسرائیل و یا در حمایت از فلسطین زد کنار گذاشته میشه! غیر از گواردیولا هم چند مثال دیگه آورد از بازیکنان! برای تحقیق در صحت ادعای من میتونید یه سرچ ناقابل در نت بفرمایید! هرچند که نه مستند صداو سیما درست بود نه خبر شما... باشگاههای اروپایی اکثرا و شاید همه فقط باشگاه ورزشی هستند و نه مثل باشگاههای ما که فرهنگی ورزشی هستند! اونم چه فرهنگی! که از فرهنگ فقط یه سری شعار و کلیشه رو تحویل جامعه میدن! باشگاههای خارجی خیلی که بخوان در بعد فرهنگی کار کنن،کشور خودشون رو تبلیغ میکنن نه آرمانهای بقول شما کشوری دیگه مثل فلسطین رو! این باشگاهها ورزشی هستند آقا ورزشی! شما هم بهتره بیشتر از این در پی کشف پشت
    پرده ی فرهنگی ورزشی این باشگاهها نباشید! چون بدجوری به کاهدون میزنید و اعتبار رسانه ای خودتون رو هم زیر سوال میبرید و طبعا مخاطبانتون رو از دست خواهید داد. هرچند که میدونم الانه که براداران با بصیرت از کیهان و جاهای دیگه بیان و ما رو به ساده لوحی متهم کنن و بگن شما نمیدونید اون پشت چه خبره! طبق معمول...

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد