گوناگون

ناتو در سوریه مداخله نمی کند

پارسینه: رابرت بشیل مدیر دفتر رسانه ای ناتو در مسکو گفت: ناتو قصد ایفاگری نقشی در سوریه نیست.

تاکید ناتو بر عدم دخالت در بحران سوریه ، جنایات تروریستهای النصره در معلولا در شمال غرب دمشق، هشدار وزارت خارجه روسیه درباره فجایع انسانی در شهر معلولا و نیز هشدار روسها درباره حمله به تاسیسات شیمیایی، اظهارات لاوروف و تاکید الابراهیمی بر ضرورت احترام به شورای امنیت از آخرین اخبار مربوط به سوریه است.

رابرت بشیل مدیر دفتر رسانه ای ناتو در مسکو گفت: ناتو قصد ایفاگری نقشی در سوریه نیست.

وی افزود: هدف از استقرار موشکهای پاتریوت در مرزهای با سوریه حمایت از عضو خود یعنی ترکیه است و قصد دخالت در بحران سوریه را ندارد.

بشیل بیان کرد: ناتو از تصمیم خود برای همکاری با روسیه در زمینه دفاع ضد موشک منصرف نشده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای با اشاره به تلاش گروههای مسلح در سوریه برای تسلط بر منطقه معلولا که منطقه ای مسیحی نشین است اعلام کرد: مسکو از حمله گروههای مسلح به منطقه معلولا نگران است به ویژه که این منطقه مسیحانی که به زبان آرامی یعنی زبان حضرت مسیح(ع) سخن می گویند را در خود جا داده است.

وزارت خارجه روسیه از همه حامیان تروریستها خواست که به مسئولیت خود در این باره عمل کنند به ویژه که این منطقه دارای کلیساهایی مسیحی نشین قدیمی است.

از سوی دیگر محمد اللحام رئیس پارلمان سوریه در نامه های جداگانه ای به مجلس نمایندگان آمریکا، پارلمان اروپایی و فرانسه خواستار به کارگیری نفوذ این پارلمانها برای توقف حمله نظامی به سوریه شد.

در نامه اللحام به جان بوینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: از شما می خواهیم که اقدامی جسورانه انجام دهید به ویژه که می توانید آمریکا از حرکت در مسیر جنگ به سوی دیپلماسی سوق دهید.

در نامه اللحام به مارتن شولز رئیس پارلمان اروپا از وی خواسته شده است که برای آگاهی از حقایق سوریه به این کشور سفر کند یا هیئتی را اعزام کند.

رئیس پارلمان سوریه از نمایندگان پارلمان فرانسه نیز خواست که مانع از اقدام نظامی علیه سوریه شوند.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه از آمریکایی ها خواست که از حمله نظامی به به تاسیسات شیمیایی و مناطق مجاور آن با توجه به خطر زیست محیطی و بروز فاجعه انسانی پرهیز کند.

این در حالی است که اخضر الابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه بر ضرورت موافقت شورای امنیت قبل از هر اقدام نظامی تاکید کرد.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه سوریه گفت: کشورهای بسیاری می دانند که حمله نظامی به سوریه همه فرصت ها برای دست یابی به راهکار سیاسی را از بین می برد.

وی افزود: نتایج تحقیقات درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در غوطه پس از طی همه معیارهای عملی اعلام خواهد شد.

از سوی منابع آگاه از معلولا در حومه دمشق از ورود تروریستهای جبهه النصره به منازل مسیحیان در این منطقه و اهانت آنها به حضرت مسیح(ع) و مقدسات مسیحیان و انداختن صلیب مقدس در کلیساها خبر دادند.


منبع: شبکه روسیاالیوم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد