گوناگون

انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور

انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور

در چارچوب همکاری های متقابل با دولت گرجستان و در نتیجه مذاکرات سفارت کشورمان در تفلیس، ۱۷ نفر از محکومین ایرانی زندان های گرجستان با مساعدت دولت این کشور بامداد شامگاه جمعه ۲۷ مهر ماه برای ادامه حبس به کشور بازگشتند.

به گزارش پارسینه؛ محمود ادیب، سفیر کشورمان در تفلیس در این خصوص گفت: در نتیجه مذاکرات انجام شده با وزرای امور خارجه و دادگستری گرجستان سرانجام موفق شدیم تا تعداد ۱۷ نفر از زندانیان ایرانی را با همکاری کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران به کشور منتقل کنیم. این افراد از طریق کمیته انتقال محکومین برای ادامه حبس به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

سفیر کشورمان با اشاره به آنکه انتقال این زندانیان به رغم فقدان موافتنامه انتقال محکومین بین دو کشور انجام شده، افزود: انتقال این گروه دومین تجربه همکاری با دولت گرجستان پس از انتقال ۱۲۰ نفر در سال ۱۴۰۰ است. و امیدواریم که به زودی گروه دیگری از زندانیان نیز برای ادامه حبس به داخل کشور منتقل شوند.                                                                                                                                            

همزمان، با پیگیری های سفارت کشورمان در تفلیس سه نفر از هموطنان زندانی در گرجستان نیز روز پنج شنبه  ٢۶ مهر ماه، مشمول عفو  قرار گرفته و آزاد شدند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد