گوناگون

بانفوذترین زن روسیه کیست؟ +عکس

بانفوذترین زن روسیه کیست؟ +عکس

پارسینه: در گروه 100 زن متنفذ روسیه در سال 2012 زنان دارای مقام بالا در ساختار های حکومتی این کشور مواضع برتر را اشغال کردند و در گروه سه نفری زنان پیشتاز به دنبال خانم «ماتویینکو»،خانم های «الگا گولودتس» و «ناتالیا تیماکووا»، به ترتیب معاون نخست وزیر و سخنگوی کابینه وزیران روسیه قرار گرفتند.

خانم «والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون - سنای روسیه دو سال پشت سر هم متنفذترین زن این کشور شناخته شده است.

رسانه های روسیه پروژه ای را بنام «گروه 100 » راه اندازی کردند و صد زن برجسته در رشته‌های سیاست،فرهنگ و بازرگانی را انتخاب کرده و حالا به نتیجه فوق الذکر رسیدند.



«ماتویینک و» رییس شورای فدراسیون، شخصیت سوم در رهبری روسیه،بیش از 30 سال است در سیاست بزرگ شاغل بوده و در مصاحبه ای به همه زنان به مناسبت روز بین‌المللی زن ( 8 مارس) تبریک گفته و تعریف کرد که انسان باید چه صفاتی داشته باشد تا کشور فعالیتش را به چنین نحوه بالایی ارزیابی کند.

خانم «والنتینا ماتویینکو» اولین زن صدر مجلس علیای پارلمان روسیه است و تا عهده دار شدن این مقام اولین زن فرماندار «سنت پترزبورگ» - دومین شهر روسیه و پایتخت فرهنگی این کشور بود.

قبل از این، ایشان دیپلمات بودند - در اوایل سال‌های 90 سفیر روسیه در یونان و مالت بوده است.اما همه مقام ها و لقب ها مزاحم آن نشدند که این زن،مادر و حالا مادر بزرگ مهربان باشد.

خانم «ماتویینکو» گفت: این عنوان، انسان را موظف می‌کند که همان سطح بالا راحفظ کند.و این کار بسیار دشوار است.اما جزو اسرار نیست که همه چیز در کار دائم ،خصوصیات حرفه‌ای و کارآمد بودن نهفته است.بعلاوه انسان باید خصوصیات کاری خود را پیوسته بالا برده،با مسئولیت رفتار کرده و بی‌تفاوت نباشد.اگر برای خود انتخاب انجام دادی باید مطابق آن رفتار کرده و برای رسیدن به نتیجه مشخص تمام هم و غم خود را بکار ببری.من همیشه تلاش کردم برای دسترسی به نتیجه مشخص کار کنم.من در طول عمرم در میان مردان کار می‌کردم و همانطوری که در جامعه ما می‌گویند کار مردانه انجام می‌دادم .در یک زمان می‌توانم به خود اجازه بدهم که زن بمانم.به نظر من این امر خیلی مهم است".

حالا در روسیه روند اصلاحات سیاسی و سیستم انتخاباتی جریان دارد. «ماتویینکو» در این رابطه اشاره کرد که در سال‌های اخیر تعدادی قانون های بسیار مهم با هدف دمرکراتیزه کردن جامعه به تصویب رسیده است.

در گروه 100 زن متنفذ روسیه در سال 2012 زنان دارای مقام بالا در ساختار های حکومتی این کشور مواضع برتر را اشغال کردند و در گروه سه نفری زنان پیشتاز به دنبال خانم «ماتویینکو»،خانم های «الگا گولودتس» و «ناتالیا تیماکووا»، به ترتیب معاون نخست وزیر و سخنگوی کابینه وزیران روسیه قرار گرفتند.


منبع: انتخاب

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد