گوناگون

۳۰ اردیبهشت؛ اختتامیه جشنواره جوان برتر در حوزه علم و فناوری

پارسینه: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: مراسم اختتامیه جشنواره جوان برتر در حوزه علم و فناوری 30 اردیبهشت ماه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

دکتر جلیل دارا گفت: به جشنواره جوان برتر در حوزه علم و فناوری 8000اثر و جشنواره باران 900اثر از دانشجویان مجموعه آموزش عالی کشور ارسال شده است.

وی افزود: بخش علمی جشنواره جوان برتر که در دو سال گذشته با عنوان جوان برتر مبتکر و مخترع توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شد، امسال با نام جشنواره انتخاب جوان برتر در موضوع علم و فناوری توسط وزارت علوم و در بخش‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر، کشاورزی، علوم پایه، پزشکی و بین رشته‌ای برگزار می شود.

دارا گفت: از میان آثار ارسالی به جشنواره جوان برتر در حوزه علم و فناوری، 31درصد آثار در بخش فنی و مهندسی، 25درصد در بخش علوم انسانی، 13درصد در بخش کشاورزی، 12درصد در بخش پزشکی، 11درصد در بخش علوم پایه و 8درصد نیز در بخش هنر هستند و در مجموع 56 اثر به عنوان اثر برگزیده معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جوان برتر در حوزه علم و فناوری و جشنواره حرکت بخشی از فعالیت‌های علمی دانشجویان را پوشش می دهند، فضای دانشگاهها را یک فضای علمی دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی دانشجویان نیز با رویکردی علمی برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت 5000انجمن علمی در کشور، انجمن های علمی را از جمله قویترین تشکلهای دانشجویی دانست که در زمینه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بررسی علمی برنامه های کاندیداهای انتخاباتی نیز بسیار فعال هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: "سومین جشنواره ملی باران" با موضوع نماز و نیایش و با هدف توجه به فرهنگ، هنر و ادبیات دینی و توحیدی و گسترش و تعمیق زوایای گوناگون هنر اسلامی با محوریت نیایش و ستایش در سه سطح دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود : "سومین جشنواره ملی باران" نیز دارای بخشهای مجازی و رایانه شامل وبلاگ نویسی ، نرم افزار ویژه نماز ، گرافیک رایانه ای ، بخش ادبی شامل شعر ، قطعه ادبی ، داستان کوتاه ، خاطره و بخش هنری شامل عکس، گرافیک، خوشنویسی، فیلم کوتاه و بخش پژوهشی مقاله، پایان نامه و کتاب و بخش ویژه فعالان نماز است و 900 اثر در بخش های مختلف به این جشنواره ارسال شده است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد