گوناگون

اضطراب رنگ پوست را تغییر میدهد

پارسینه: با پيشرفت تكنولوژي، استرس افراد به خصوص در شهرهاي بزرگ افزايش مي يابد، از جمله اثراتي كه استرس بر بدن مي گذارد مي توان به سردرد، خستگي و گرفتگي عضلات اشاره كرد.

دكتر محمود نجفي، روانشناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از اثرات استرس و اضطراب در بدن بروز جوش هاي صورت است كه به نوبه خود كاهش مشاركت و روابط اجتماعي را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: اضطراب علاوه بر بروز جوش باعث تغيير رنگ پوست شده و اين خود اضطراب و تنش هاي بيشتري را به دنبال خواهد داشت و اين موضوع در خانم ها بيش از آقايان به چشم مي خورد.

وي در ادامه گفت: استرس به خودي خود غير طبيعي و بد نيست بر عكس به مقدار كافي مؤثر و مفيد است، اما چگونگي و كنترل آن مهم است، همچنين مصرف داروهاي شيميايي كه اغلب داروهاي تركيبي و هورموني مي باشند به صورت كوتاه مدت اثر مي كنند و باعث كاهش نگراني و اضطراب فرد مي شود، اما در طولاني مدت اثري نداشته يا ديده شده كه اثر مخربي روي پوست و روان فرد مي گذارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد