گوناگون

چرا باید قبل از خواب آرایش صورت را پاک کرد

چرا باید قبل از خواب آرایش صورت را پاک کرد

آسیب‌های ناشی از پاک‌نکردن آرایش روی پوست می‌تواند آزاردهنده‌تر باشد و مشکلات پوستی زیادی برای ما ایجاد کند.

حتما تابه‌حال پیش‌آمده که بعد از یک مهمانی شبانه یا روز کاری طاقت‌فرسا، وسوسه شده باشید که با آرایش به رختخواب بروید! همه ما خانم‌ها می‌دانیم که پاک‌کردن آرایش در شب بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده است؛ اما آسیب‌های ناشی از پاک‌نکردن آرایش روی پوست می‌تواند آزاردهنده‌تر باشد و مشکلات پوستی زیادی برای ما ایجاد کند. به همین دلیل است که اکثر درماتولوژیست‌ها تأکید می‌کنند که حتما پیش از خواب، آرایش صورت باید پاک شود. اگر برایتان سؤال است که دلیل این تأکید چیست، بیایید در ادامه این مطلب در مورد مشکلاتی که در صورت پاک‌نکردن آرایش قبل از خواب برای پوست شما اتفاق می‌افتد، صحبت کنیم!

۷ دلیل مهم برای پاک‌کردن آرایش پوست پیش از خواب!

خرید لوازم آرایش و استفاده از آن‌ها، یکی از علاقه‌مندی‌های اغلب خانم‌هاست. اگرچه آرایش‌کردن بسیار لذت‌بخش است، اما پاک‌کردن و شستن آن در پایان شب می‌تواند کاری سخت و دشوار باشد. در ابتدای مقاله، در مورد اهمیت زیاد پاک‌کردن آرایش پیش از خواب صحبت کردیم. در ادامه، توصیه‌ها و دلایل اغلب متخصصان پوست برای پاک‌کردن آرایش پوست صورت پیش از خواب را در ۷ مورد جمع‌بندی می‌کنیم.

۱. منافذ پوست مسدود می‌شوند!

در طول روز، آرایش و میکاپ شما مانند آهنربایی عمل می‌کند که آلودگی، چربی و کثیفی را جذب کرده و نگه می‌دارد. گذاشتن همه این‌ها در طول شب روی صورتتان، مانند باز گذاشتن راهی برای ورود باکتری‌ها، منافذ مسدود شده و ایجاد جوش‌های چرکی و سر‌سیاه است. حتی اگر آرایش صورت یک شب هم روی پوست بماند، باز هم می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و باعث آکنه‌های شدید و مختلف شود. اگر داشتن منافذ یکی از دغدغه‌های پوستی شماست، خوابیدن با آرایش را برای همیشه ترک کنید؛ چرا که مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل ایجاد منافذ پوست را می‌توان ماندن آرایش روی پوست در‌طول شب عنوان کرد.

۲. چهره کدر به نظر می‌رسد!

یکی از مولفه‌های مهم برای سلامت پوست، پوست‌اندازی طبیعی است؛ اما خوابیدن با آرایش در طول شب، در روند پوست‌اندازی یا لایه‌برداری طبیعی پوست اختلال ایجاد می‌کند. تمام آن کثیفی‌ها و آرایش‌های مانده، سلول‌های مرده پوست را در طول شب به دام می‌اندازند و پوست را زبر و کدر می‌کنند. کدر شدن پوست و از بین رفتن درخشش آن اغلب می‌تواند باعث شود که روز بعد از لوازم آرایش بیشتری استفاده کنیم و با مقدار بیشتری کرم پودر یا کانسیلر، آن درخشش را دوباره به دست آوریم.

۳. پوست پیرتر به نظر می‌رسد!

در‌طول شب و به هنگام خواب، پوست ما یک روند طبیعی بهبودی را طی کرده و تلاش زیادی برای ترمیم خود از هر‌گونه آسیبی که در طول روز رخ داده است، می‌کند؛ به همین دلیل، پاک‌نکردن میکاپ پیش از خواب از روی پوست، این روند ترمیمی را متوقف می‌کند و پوست پیر‌تر به نظر می‌رسد. در‌واقع، ترکیب آرایش با کثیفی و آلودگی که در طول روز روی پوست ایجاد شده است، می‌تواند مانع از بازسازی موفقیت‌آمیز آن در شب و باعث پیری زودرس شود. پاک‌نکردن آرایش صورت همچنین می‌تواند منجر به تجزیه کلاژن در پوست شود. هنگامی که کلاژن به درستی و به مقدار کافی تولید نشود، پوست سفتی و شادابی خود را از دست می‌دهد و ممکن است سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید، شروع به پیر شدن کند.

۴. پوست طراوت خود را از دست می‌دهد و خشک به نظر می‌رسد!

باقی ماندن آرایش روی پوست در طول شب، می‌تواند با ایجاد مانعی بین پوست شما و تمام محصولات مراقبت پوستی که استفاده می‌کنید، از جذب محصولات مراقبت از پوست جلوگیری کند. این بدان معناست که پاک‌نکردن اصولی و درست آرایش صورت، از نفوذ هر‌گونه مواد مفید در روتین مراقبت پوستی شبانه به سطح پوست جلوگیری می‌کند. جلوگیری از جذب محصولاتی مانند کرم مرطوب‌کننده و آبرسان روی پوست، منجر به خشکی پوست شده و پوست به تدریج طراوت و شادابی خود را از دست می‌‌دهد. به همین دلیل همیشه قبل از استفاده از محصولات مراقبت پوستی خود در شب، مطمئن شوید که آرایش خود را با استفاده از محصولات پاک‌کننده، کاملا پاک کرده‌اید.

۵. منجر به التهاب و تحریک پوست می‌شود!

بدون‌شک می‌دانید که لوازم آرایش و محصولاتی که برای آرایش استفاده می‌شوند، اغلب حاوی موادی مانند رنگ‌ها و عطر‌ها هستند که پوست را تحریک می‌کنند. هنگامی که این مواد تحریک‌کننده برای مدت طولانی روی پوست باقی می‌مانند، می‌توانند باعث التهاب، تحریک و قرمزی آن شوند. این گاهی اوقات می‌تواند منجر به آرایش بیشتر در روز بعد، برای پوشاندن آن قرمزی و التهاب با محصولاتی مانند کرم‌پودر و کانسیلر شود.

۶. خطر عفونت چشم را افزایش می‌‌هد!

ماندن آرایش چشم در طول شب روی چشم‌ها، می‌تواند خطر زیادی برای چشم‌ها داشته باشد و منجر به عفونت و سوزش چشم شود. پاک‌نکردن کامل آرایش صورت و چشم در طول شب، ممکن است در لبه خارجی یا داخلی پلک‌ها، منجر به عفونت غدد چربی و در نهایت گل مژه شود. به یاد داشته باشید پلک‌های شما به شدت نازک و حساس هستند، پس حتما با احتیاط با آن‌ها رفتار کنید.

۷. باعث ایجاد چین‌و‌چروک می‌شود!

پوست شما در طول روز در معرض رادیکال‌های آزاد و سایر عوامل استرس‌زا اکسیداتیو قرار می‌گیرد. این می‌تواند کلاژن پوست را تجزیه کند و باعث ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک‌های فراوان روی پوست شود. در واقع پاک‌نکردن آرایش صورت و خوابیدن با آن، این رادیکال‌های آزاد را در تمام طول شب روی سطح پوست می‌پوشاند و منجر به پیری پوست و ایجاد چین‌و‌چروک می‌شود.

نتیجه‌گیری

حتی اگر خیلی خسته هستید و روز طاقت‌فرسایی داشته‌اید، برای داشتن یک پوست سالم و زیبا، حتما باید قبل از رفتن به رختخواب، میکاپ خود را پاک کنید و صورت خود را کامل بشویید! اگر فکر می‌کنید یک شب با آرایش خوابیدن مشکلی ندارد و آسیب چندانی به پوستتان وارد نمی‌کند، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید! چرا که شب زمانی است که پوست بهبود پیدا می‌کند و پاک نکردن آرایش صورت و خوابیدن به همان شکل، این روند بهبودی را مختل کرده و آسیب زیادی به پوست شما وارد کند. با ایجاد یک روتین پاکسازی و مراقبت پوستی مناسب، خود را برای یک پوست تازه، لطیف و صاف در آینده آماده کنید و در دوران میانسالی از داشتن پوستی درخشان و جوان لذت ببرید. برای خرید انواع مدل‌های لوازم آرایش و محصولات مراقبتی متنوع، می‌توانید به مجموعه فروشگاه‌ سفیر که یک مجموعه عطری، آرایشی و پوستی معتبر و با‌سابقه است، مراجعه کنید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد