گوناگون

هشدار آمریکا به اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران در عراق

هشدار آمریکا به اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران در عراق

پارسینه: یک رسانه اسرائیلی گزارش داد مقامات آمریکایی به این رژیم هشدار داده اند هیچ حمله‌ای به داخل عراق نداشته باشد.

هشدار آمریکا به اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران در عراق
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، پس از آن که مقامات نظامی اسرائیل گفتند به مواضع ایرانی در عراق را هدف قرار خواهند داد، آمریکایی‌ها به آن‌ها هشدار دادند که به عراق حمله نکنند.

بر اساس گزارشی که توسط شبکه رادیو و تلویزیونی «کان» منتشر کرده، واشنگتن چند هفته پیش از اسرائیل خواسته بود که هیچ گونه حمله هوایی در عراق انجام ندهد. این هشدار چند هفته پیش از انتشار گزارش رویترز درباره انتقال موشک‌های بالستیک ایران به عراق داده شده بود.

گفته می‌شود مقامات آمریکایی به مقامات نظامی اسرائیل گفته اند «لطفا عراق را به ما واگذار کن».

چندی پیش رویترز در گزارشی مدعی شده بودکه ایران به گروه‌های متحدش در عراق موشک‌های بالستیک تحویل داده و همچنین در حال ساخت تاسیساتی برای ساخت موشک و آموزش شلیک آن‌ها است.

رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که این موشک‌ها از نوع فاتح ۱۱۰، ذوالفقار، و زلزال هستند که بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر برد دارند و می‌توانند اسرائیل و عربستان سعودی را هدف بگیرند.
به گفته رویترز، پنج تن از منابع مورد استفاده در تهیه این گزارش گفته‌اند ایران به این گروه‌ها برای ساختن این نوع موشک‌ها کمک می‌کند. این خبرگزاری به نقل از یک «مقام ارشد ایرانی» نوشت «منطق این اقدام این است که اگر ایران هدف حمله قرار بگیرد، طرح پشتوانه‌ای هم داشته باشد». به گفته این منبع آگاه تعداد موشک‌های ارسال شده به عراق زیاد نیست و از چند ده فروند تجاوز نمی‌کند، اما در صورت لزوم، امکان انتقال تعداد بیشتری هم وجود دارد.

گزارش رویترز البته با واکنش ایران و عراق همراه شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده در خصوص انتقال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به عراق را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی واهی، بی معنی و مضحک دانست.

یک مقام ارشد عراقی که نخواست نامش فاش شود هم ادعا‌های مطرح شده درباره انتقال موشک‌های بالستیک ایرانی به این کشور را تکذیب کرد.

این مقام عراقی گفت: «این گزارش‌ها درست نیست. موشک‌ها توسط حشدالشعبی ساخته شده و در جریان جشن پیروزی بر داعش از آن‌ها رو نمایی شده است.»

وی اضافه کرد که این موشک‌ها حداکثر ۵۰ کیلومتر برد دارند و برای کشور‌های همسایه خطری محسوب نمی‌شوند.

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    اسرائیل حسابی ترسیده هست و دستپاچه شده هست و دارد کارهای نامعقولی را دنبال میکند که باعث مرگ زودرس خودش خواهد شد

  • ناشناس

    هشدار آمریکا به اسراییل برای من اصلا مهم نیست. امروز رفتم یه قوطی شیرخشک نوزاد گرفتم ۵۵۰۰۰ تومن، بچه ماهی ۸ قوطی مصرف میکنه. این خبرا فقط برای علافهایی مثل سبحان جذابه و باعث ارضای روحی و جسمیش میشه.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد