گوناگون

ارزانی مسکن از رویا تا واقعیت!

ارزانی مسکن از رویا تا واقعیت!

پارسینه: هنوز از یادها نرفته است که پس از آنكه محمود احمدي نژاد رئيس‌ دولت نهم و دهم در آخرين...

پ ارسینه-گروه اقتصادی: هنوز از یادها نرفته است که پس از آنكه محمود احمدي نژاد رئيس‌ دولت نهم و دهم در آخرين مصاحبه تلويزيوني در سال 91خود از شكستن قيمت مسكن در سال 92 سخن گفت موجي از اظهار نظرها درخصوص حبابي بودن قيمت مسكن منتشر شد.

برخي به سخنان رئيس‌ دولت تكيه مي‌كردند و مي‌گفتند قيمت مسكن حبابي‌است و آنطور كه محمود احمدي‌نژاد وعده داده حباب مسكن در سال 92 خواهد تركيد و قيمت‌ها در اين بازار پرنوسان شكسته خواهد شد.

این روزها اما با نزدیک شدن به ماه سوم بهار و با بالا گرفتن تب انتخابات در کشور مسکن و گرانی هایش فراموش شده است و قیمت مسکن زیر پوستی حرکت رو به رشد خود را ادامه می دهد.



در بازار مسکن تهران مدت زیادی است که دیگر خبری از تخفیف و ارزانی نیست؛ چراکه فروشنده‌ها براین باورند این روزها چرخاندن چرخ اقتصاد خانواده با شرایط فعلی دشوار شده است به همین خاطر آنها سعی دارند از طریق فروش کالای سرمایه‌ای خود، خرج و مخارج زندگی شان را تامین کنند و همین مساله باعث می شود قیمت مسکن و اجاره بهای ان در روزهای غیبت نهاد های نظارتی روز به روز افزایش یابد.

جالب اينجاست كه مسئولين وعده داده بودند بازار مسكن در سال جدید روزهای آرامي را از سر بگذراند و نوساني در قيمت ملك و اجاره‌بها وجود نداشته باشد.

طبق معمول اما بازار مسكن امسال هم باز راه خودش را رفته و مستاجران و متقاضيان ملك را به زحمت انداخته است. اين روزها يادآور وضع و حال بازار مسكن در سالي كه گذشت است. در آن برهه زماني علي نيكزاد وزير راه‌وشهرسازي و ديگر همكارانش مدام از آرامش بازار مسكن و كنترل بازار ملك و اجاره‌بها با تكيه بر «مسكن‌مهر» خبر مي‌داند.

با اين وجود قيمت اجاره‌ و خريد ملك شاخص تورم را هم پشت سر گذاشت و دست‌وپاي همه در مقابله با گراني‌هاي بازار مسكن بسته شد.

هر چند در اوایل سال نو قیمت مسکن روزهای بی تنشی را پشت سر گذاشت، پس از گذران نيمه اول فروردين ماه تحركات جسته‌گريخته‌اي در بازار مسكن مشاهده شد اما تغييرات قيمتي در املاك معامله شده به حدي نبود كه جلب توجه كند و لرزشي در بازار مسكن را نشان دهد.

از ابتداي ارديبهشت اما تكانه‌هايي در بازار مسكن و اجاره‌بها رخ داد و تا به امروز ادامه پيدا كرد.

آنطور كه بررسي قيمت مسكن در فايل‌هاي مشاوران املاك، سامانه رسمي ايران‌فايل و آگهي‌هاي روزنامه‌هاي كثيرالانتشار نشان مي‌دهد، قيمت خريد ملك در تهران از 300 هزار تا 2 ميليون تومان افزايش پيدا كرده‌ است.

چنين افزايش‌هايي در قيمت خريد ملك براي مستاجران هم دردسر شده‌است زيرا مرور ليست املاك اجاره‌اي هم حاكي از افزايش قيمت 100 تا 500 هزار توماني نرخ اجاره‌بها نسبت به سال پيش در برخي مناطق تهران است.

به این ترتیب پیش بینی ها و سخنان رئیس جمهور نه تنها به واقعیت نزدیک نشد بلکه مسکن و اجاره بها هنوز پله های صعود را می پیماید و با این خرید و فروش ملک راکد است امااز ارزانی خبری نیست که نیست.

ارسال نظر

  • بنده خدا

    این عکس را من گرفتم ومربوط به سال 83 میباشد

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد