گوناگون

سئوال خبرنگاران خارجی از رای دهندگان

پارسینه: سئوال خبرنگاران خارجی و پاسخ جوانان در شعبه‌های اخذ رای، صف‌های بسیار طولانی و حضور مردم از حاشیه های اخذ رای در شعب انتخابات در تهران است.

حاشیه های اخذ رای در برخی شعبه های بزرگ در تهران به این شرح است:

- پیرزنی 80 ساله که از کرج برای حضور در انتخابات آمده بود، در امام زاده صالح (ع) در تهران در بیان دلیل خود برای رای دادن عنوان کرد: تلویزیون گفت هر کس مسلمان است وظیفه دارد که رای بدهد، من هم مسلمانم و سیدم و برای اینکه مملکتم را نگهدارم، آمده ام رای بدهم، امیدوارم گرانی ها کاهش یابد و جوانان به آرزوهای خود برسند.

- همچنین مرد نابینایی که از اسلامشهر برای رای دادن به امام زاده صالح آمده بود ، گفت: چون جای دیگری را نمی شناختم با نوه ام به اینجا آمده ام تا با رای دادن استقلال کشورم را حفظ کنم تا کاندیدای مورد نظر من شرایطی را که تاکنون در این 8 سال به وجود آمده است را تغییر بدهد.

- در شعبه اخذ رای امام زاده صالح(ع) خبرنگاران خارجی از مردم دلیلشان را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می پرسیدند و اینکه چقدر اطمینان دارند که نامزد مورد نظر آنها انتخاب خواهد شد؟ یک نفر در پاسخ به این سوال گفت: در جمهوری اسلامی قطعا همان کسی را که مردم تعیین کنند و نامش را به صندوق ها بیندازند از داخل صندوق ها درخواهد آمد.

- پسر جوانی که 26 سال داشت و بر روی پیراهنش پرچم آمریکا نقش بسته بود، با حضور در انتخابات دلیل خود از این حضور و رای دادن گفت: آمده ام کشورم را بسازم.

- بنا بر این گزارش در مسجد امام صادق (ع) سه صندوق رای گیری مستقر شده است که با اعلام مسئولان هر یک از صندوق ها تا کنون 280، 250 و 200 تعرفه انتخاب ریاست وارد صندوق شده است . سه نماینده جلیلی اولین نماندگانی ناظری بودند که پای این صندوقها حاضر شدند.

- به گفته مسئول حوزه انتخابیه مسجد امام صادق (ع) تا ساعت 12:30 امروز یک سوم تعرفه های ارسال شده به این شعبه مصرف شده است، هر چه از ساعت رای گیری می گذرد حضور مردم در شعبه بیشتر می شود به گونه ای که نیمی از صف رای دهندگان به بیرون مسجد و در خیابان های اطراف کشیده شده است.

- با وجود گرمای هوا و نبودن فضای کافی در بیرون از شبستان اصلی مسجد برای نوشتن آراء، مسئولان رای دهندگان را مجبور به خروج از محل رای گیری برای نوشتن آراء می کنند این در حالی است که گرمای هوا مردم را کلافه کرده است.

ـ در مسجد امام صادق (ع) طرفداران برخی کاندیداها که برای رای گیری آمده بودند، مشخص بود که به چه کسی قرار است رای دهند، زیرا رنگ انتخاباتی کاندیدای مورد نظر خود را به همراه داشتند.

ـ در یکی دو نقطه از مسجد امام صادق (ع) میزهای بزرگ به همراه قلم برای نوشتن اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری شورای شهر قرار داده شده است.

ـ متصدیان مسجد امام صادق (ع) با جعبه های شیرینی و ظرف های شکلات از رای دهندگان پذیرایی می کنند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد