گوناگون

ظریف در توییتر: لطفا گمانه زنی نکنید!

چندین روزنامه ایران دیروز از ارائه بسته پیشنهادی ایران به ۱+۵ خبر داده و این بسته را تشریح نیز کرده بودند. این درحالی است که در خبر مربوطه منبع موثقی ذکر نشده بود و مشابه این خبر را چندین روز پیش یک رسانه خارجی گفته بود.

در هر صورت ارائه خبر درباره بسته پیشنهادی از سوی روزنامه‌های داخلی موجب شد ظریف ار رسانه‌ها بخواهد گمانه زنی نکنند و عجله به خرج ندهند.

المانیتور در همین رابطه نوشت: برخی از دیپلمات‌های فعلی و سابق غربی روز جمعه گفتند که ایران قصد ارائه بسته پیشنهادی گسترده‌ای در ژنو دارد. با این حال بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه ایران خواستار صبر و شکیبایی در بحبوحه گمانه زنی‌های رو به افزایش در مورد بسته پیشنهادی ایران شده است.

جواد ظریف وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت: ما دیدگاه‌های خودمان را همانطور که توافق شد در ژنو ارائه می‌کنیم نه پیش از آن.

وی در ادامه نوشت: لطفا گمانه زنی نکنید و عجله هم به خرج ندهید.

ویلیام لوئرز دیپلمات کهنه کار آمریکایی می‌گوید: برداشت من آن است که جواد ظریف طرحی را ارائه می‌کند که می‌گوید، ببينید ما می‌خواهیم آنچه لازم است را انجام دهیم، اين طرح اکنون آغاز می‌شود و پایان سال تمام می‌شود تا اطمینان دهیم که سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم.

وی افزود: برداشت من از گفتگو با ظریف و روحانی آن است که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که درهای اقتصاد خود را به جهان باز کنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد