گوناگون

رییس جمهور :ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می‌تواند از راه‌های اصلاح اقتصاد جهان باشد

پارسینه: محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در دیدار «احمد محمد علی» رییس بانک توسعه اسلامی، گفت: پیشرفته و عادلانه بودن اقتصاد و برچیده شدن فقر و مشکلات از جهان، نیازمند وجود بانک اسلامی براساس قانون شرع مقدس اسلام و پول و سرمایه بر پایه احکام و معارف دینی می باشد.

رییس‌جمهور بانک توسعه اسلامی را نهادی بسیار ارزشمند و پربرکت دانست و با اشاره به اینکه این بانک در طول فعالیت خود خدمات شایانی را به کشورهای اسلامی عرضه کرده است، بر ضرورت مشارکت همه کشورهای اسلامی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی جهان و استفاده از تجربیات به دست آمده در طول فعالیت این نهاد تأکید کرد.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در دیدار «احمد محمد علی» رییس بانک توسعه اسلامی، گفت: پیشرفته و عادلانه بودن اقتصاد و برچیده شدن فقر و مشکلات از جهان، نیازمند وجود بانک اسلامی براساس قانون شرع مقدس اسلام و پول و سرمایه بر پایه احکام و معارف دینی می باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز بانک‌هایی که در سطح دنیا فعالیت می‌کنند، بانک‌هایی با ساختار سرمایه‌داری و به دنبال انتقال پول از جیب فقرا به سرمایه‌داران هستند، اظهار داشت: پول رایج در بازار جهانی پولی اعتباری است؛ چرا که امروز بانک مرکزی آمریکا بدون هیچ پشتوانه‌ای به هر میزان که می‌خواهد پول کاغذی چاپ کرده و روانه بازار می کند و این به معنای آن است که دائماً ثروت از جیب سایر ملت‌ها برداشته شده و در اختیار افرادی خاص قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه وضعیت موجود در عرصه جهانی هرگز اجازه اصلاح ساختار اقتصادی دنیا را نخواهد داد، تصریح کرد: ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می‌تواند از راه‌های اصلاح اقتصاد جهان باشد و معتقدیم تجربه بانک توسعه اسلامی تجربه بسیار خوبی است که باید حوزه عمل آن هر چه بیشتر گسترش یابد.

رییس‌جمهور ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های خوب و سازنده بانک توسعه اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد: که این همکاری‌ها هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطر نشان کرد: راهی برای سعادت بشر جز تبعیت و دنباله‌روی از پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد، چرا که وجود ایشان رحمتی برای همه و اسوه حسنه است و همه باید در زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاست از ایشان پیروی و تبعیت کنیم.

«احمد محمد علی» رییس بانک توسعه اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی نهادی جامع برای امت اسلامی است که به واسطه همکاری‌ها و تلاش‌های اعضای آن بویژه جمهوری اسلامی ایران جایگاه رفیعی در میان ملت‌های اسلامی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بواسطه پشتیبانی‌، حمایت‌ و همکاری‌های تنگاتنگ با بانک توسعه اسلامی، تاکنون یکی از بزرگترین کشورهای شریک و حامی این نهاد تاکنون بوده است

رییس بانک توسعه اسلامی همچنین با تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله تسخیری در کمیته شرعی بانک توسعه اسلامی، خاطر نشان کرد: هدف و رسالت اصلی این نهاد، تقویت و توسعه همکاری‌ها میان کشورهای مسلمان و بانکداری بر مبنای اصول اسلامی و شرعی است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد