گوناگون

صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شد

صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شد

صادق زیباکلام که صبح امروز در مسیر نمایشگاه کتاب برای رونمایی از جدیدترین کتاب خود به نام «چرا شما را نمی‌گیرن؟» بود، دستگیر شد.

به گزارش پارسینه، زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به‌طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی کرده که در پی آن چندین پرونده‌های قضایی برای وی تشکیل شده است.

زیباکلام با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.

پرونده دوم این فرد نیز مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در مورد انتشار مطالب غیر مستند و غیر واقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است.

وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است. هر ۳ محکومیت زیباکلام قطعی و لازم‌الاجرا است.

 

منبع: فراروز

ارسال نظر

  • خلیج فارس

    نمیشه ببخشی و گذشت کنی ؟!! ، گاهی وقتها شرایط آنقدر غیر قابل تحمل می شود که حتی کسی مثل صادق زیبا کلام می تواند یک گوشه بنشیند و راحت زندگی کند و یا مثل دو گروهی که امروز بر سر قدرت ، با هم درگیرند و فیش های واریزی ۱۴ میلباردی و سیسمونی گیت ، خورشید خانم .... همدیگر را لو می دهند ، به دنبال منافع شخصی اش باشد ، نگران آینده و سرنوشت ایران و مردم ایران هست . مسئولین جمهوری اسلامی بدانند ، اقلیتی ۳۰ درصدی که امروز در حالی که ۱۴ میلیارد به حساب آنها واریز می شود ، ۱۵۰ میلیون به حساب خورشید خانم که بدون حجاب در انتخابات شرکت کرده ، واریز می کنند ، سیسمونی گیت دارند ، فرزنداشان به دنبال اقامت کاناداست ، از کارخانه دبش اختلاس میلیاردی کردند ، با وقاحت و بی شرمی به خاطر قدرت و ثروت در برابر چشم مردم ، با هم درگیرند و در حالی که بار فقر کودکان و زنان سیستان ، بر دوش رسول خادم و خیرین و امنیت آنجا با جان نظامیان هست و بچه های بشاگرد در کپر زندگی می کنند و کودکان محله های فاضلاب نشین اهواز و حاشیه ، حلبی اباد مشهد و کولبرکردستان و ......... کارمند و گارگر و باز نشسته و فرهنگی و نظامی و کشاورز ...... زیر فشار وضعیت معیشتی و اقتصادی له می شوند ، این جماعت کشور را سهم و ارثیه آبا و اجدادیشان می دانند و برای مردم ارزش و اهمیتی قائل نیستند و باید بنشیند و دعواها و درگیریها این جماعت را بر سر دزدی و اختلاس و رانت ..... تماشا کنند . شاید صحبت زیبا کلام و منتقدین به مذاق ما خوش نباشد ولی در مقایسه با جماعت رائفی پورها و رقبا ، شهروندانی متعهد و دلسوزند که هم و غمشان ایران و مردم ایران هست . اگر قرار باشد شما سکوت کنید و این جماعت بر سر قدرت و ثروت با هم درگیر باشند و البته در طول ۴۶ سال بهره ها و نصیب ها برده اند و درحالی که مردم ، حسرت گوشت را دارند ، به سرنوشتی بدتر از مردم یمن و غزه می رسیم ، ایرانی جنگ زده و ویران ، که رائفی پورها و قالیباف ها ........ رفته اند و ملت ایران مانده اند و طالبان و تروریست ها و آمریکا برای غارت ..... ، نسبت به ایران و مردم ایران و آینده ایران بی تفاوت نباشیم .

    • محمد مهدی اسلامی

      __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر جنابعالی ، خدای تعالی حفظتان کند ، عزیزم تلاش ما بر این است که ان شاءاللّه ره چنان رویم که رهروان رفتند ، لذا از پی خود نا ساختگان پر مدعا ی طبل توخالی پرهیز می کنیم . نه هرکه سر نتراشد قلندری داند ( بعضی هم آورده اند نه هرکه سر بتراشد قلندری داند ) لذا با کسب اجازه از محضر مبارکتان عرض می کنم : ای رفیق خوب و دانا و شهیم_ کی کجا ما بر حکیمان بر جهیم __ با خردمندان اگردر یک رهیم __ می شویم در کار با آنان سهیم __ برتر از آنان ندانیم خود فهیم __ بلکه پا بر جای پاهاشان نهیم __ اینجنین بر نا توانان ره نشان _ میدهیم اما نه چون گردنکشان__ امید واریم که خدای تعالی ما را براه راست خودش هدایت کند تا راه خردمندان را بپوئیم . با عرض ادب و احترام . محمد مهدی اسلامی

  • محمد مهدی اسلامی

    __ بسمه تعالی __ رفتم که رها شوم از گفتار بدون دلیل _ زیرا که بدین سخنان کردم خود و خلقی علیل __ سخت است که کنم ولی ترک __ مشکل تر از آن شده درک __ از بهر من مغرور ، عادت بخلاف کردم __ باور نکنم دردم ،این است که بسی سردم __ بسیار بعید است من آرم بسعادت رو __ اما تو بمن بنگر ، هر گز مگزین لنگر __ بی فکری و بی عقلی از بهر خودت سنگر __

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار