گوناگون

دیپلماسی فعال مرزی با کشور عراق داریم /تردد زائران اربعین از مرز آبی خرمشهر

دیپلماسی فعال مرزی با کشور عراق داریم /تردد زائران اربعین از مرز آبی خرمشهر

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: دیپلماسی فعال به منظور امنیت مرزهای کشور عراق و ایران بین مرزبانی 2 کشور برقرار است.

سردار "احمدعلی گودرزی" در مراسم افتتاحیه پایگاه کنترل و مراقبت مرزی شلمچه، اظهار کرد: هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر به صورت مطلوبی در حال انجام است.

وی افزود: دیپلماسی مرزی لحظه ای بین دو کشور برقرار است و شاهد اوج هماهنگی با کشور عراق به خصوص در مرزهای دو کشور هستیم.

سردار گودرزی گفت: سال گذشته 127 نشست مرزی با کشور عراق به منظور هماهنگی مرزی برگزار و بسیاری از مشکلات در لحظه برطرف شد.

فرمانده مرزبانی انتظامی افزود: در اوج هماهنگی با کشور عراق به خصوص در امنیت مرزهای دو کشور هستیم و در خصوص انجام گشت‌های مشترک و همزمان و برگزاری رزمایش مشترک هماهنگی انجام شده است.

سردار گودرزی افزود:سال گذشته 6  گذرگاه مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی انجام شده و برای تسهیل در تردد زائران مرز آبی در خرمشهر نیز در اربعین حسینی امسال راه اندازی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی فراجا همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را تمدن ساز دانست و بیان داشت: مرزبانان دو کشور همدل و همنوا برای تسهیل تردد به زائران هستند.

انسداد مرزهای در هورالعظیم در حال انجام است

آقای " ولی اله حیاتی" معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم از انجام انسداد فیزیکی مرزهای ایران و عراق در هورالعظیم خبر داد و گفت: ده هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور انسداد مرز در نظر گرفته شده است.

ولی اله حیاتی افزود: امنیت مطلوبی در 650 کیلومتر مرز استان خوزستان برقرار است.

وی بیان کرد: سال گذشته با تدابیر ویژه انجام شده، تسهیل خوبی در تردد زائران به کشور عراق انجام شد و یک میلیون 730 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند.

 معاون انتظامی امنیتی استانداری خوزستان گفت: با هماهنگی انجام شده اربعین متفاوتی در خدمات رسانی به زائران اربعین انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار