گوناگون

سخنگوی وزارت امور خارجه:

مردم ایران با مشارکت در پای صندوق رای پاسخ غرب را خواهند داد

 مردم ایران با مشارکت در پای صندوق رای پاسخ غرب را خواهند داد

سخنگوی وزارت خارجه بر مسئولیت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی و توقف این جنایت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز دوشنبه در پاسخ به سوالی بار دیگر جنایت اخیر رژیم صهیونسیتی در اردوگاه النصیرات را محکوم کرد و گفت: جنایت رخ داده هولناک و غیر انسانی بود.

وی با بیان این که  براساس اخبار منتشر شده نیروهای آمریکا و انگلیس در انجام این جنایت مشارکت داشته‌اند، گفت: جامعه جهانی باید با توجه به جنایت‌های رخ داده به مسئولیت حقوقی خود برای توقف این جنایت‌ها عمل کند و در راستای متوقف کردن ماشین جنایت رژیم صهیونیستی اقدام جدی انجام دهد.

عوض شدن چند جنایتکار تغییری در ماهیت رفتار رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که رژیم صهیونسیتی در طول هشت ماه گذشته با شکست راهبردی مواجه شده است در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از تغییرات ایجاد شده در کابینه رژیم صهیونیستی گفت: عوض شدن چند قاتل و جنایتکار و جایگزین شدن چند قاتل  و جنایتکار دیگر به جای آنها، تغییری در ماهیت رفتار این رژیم ایجاد نمی‌کند و باید جامعه جهانی به مسئولیت خود در برابر جنایت‌های این رژیم عمل کند.

شهروندان ایرانی خارج از کشور باید بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند

کنعانی همچنین در پاسخ بهسوالی در ارتباط با اقدامات و آمادگی وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور و هماهنگی‌های انجام شده در این زمینه با وزارت کشور تصریح کرد : برای دستگاه دیپلماسی مشارکت حداکثری مردم به ویژه ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است و  در راستای ایجاد  ساز و کار شایسته به منظور مشارکت حداکثری شهروندان ایرانی خارج از کشور از مدتی قبل اقدامات اولیه در این ارتباط انجام شده و با وزارت کشور در این زمینه هماهنگی‌های لازم شده است .

وی با بیان اینکه شهروندان ایرانی خارج از کشور به عنوان بخشی از جامعه ایران باید بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند و ما باید ساز و کار مناسب را در این زمینه فراهم کنیم و اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است، گفت: در ذیل کمیته برگزاری انتخابات در خارج از کشور چند کمیته داخلی دیگر نیز در وزارت خارجه در این ارتباط شکل گرفته است.

برای مشارکت امن و راحت شهروندان ایران در انتخابات مکاتبات لازم با مقامات ذی‌ربط انجام می‌شود

کنعانی گفت: مکاتبات لازم نیز با مقامات ذی‌ربط کشورها که انتخابات ریاست جمهوری در آنها برگزار می‌شود برای مشارکت امن و راحت شهروندان ایران در انتخابات انجام می‌شود و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

باقری به عراق می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی تایید کرد که قرار است علی باقری سرپرست وزارت خارجه به عراق سفر کند.

کنعانی با بیان اینکه هماهنگی‌های اولیه در این زمینه انجام شده است، تصریح کرد : آقای باقری برای گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه عراق در ارتباط با مسائل ۲ جانبه و آخرین تحولات منطقه به این کشور همسایه سفر می‌کند.

وی همچنین با اشاره به همدردی دولت و ملت عراق و اقلیم کردستان عراق  با مردم ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و همراهانشان گفت: در جریان این سفر از همدردی صورت گرفته از سوی دولت و ملت عراق با دولت و ملت ایران تشکر و قدردانی می‌شود.

 مردم ایران با مشارکت در پای صندوق رای پاسخ غرب را خواهند داد

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند که علت افزایش فشار کشورهای غربی در این مقطع علیه ایران تاثیرگذاری بر انتخابات ایران و مشارکت مردم در آن است، گفت: پاسخ آنها را مردم ایران با مشارکت خود در پای صندوق‌های رای خواهند داد.

طرفهایی که باید، پیام مواضع ایران را دریافت کرده‌اند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران قرار است پاسخی به قطعنامه اخیر کشورهای غربی در شورای حکام علیه ایران بدهد خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: شما را به توضیحات، مواضع و و دیدگاه‌های رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان در مورد این تحولات ارجاع می‌دهم و طرف‌هایی که باید پیام این اظهارات و  مواضع را می‌گرفتند، آن را دریافت کرده‌اند.

 

ارسال نظر

  • ایرانی

    اتفاق ما با شرکت نکردن در انتخابات می خواهیم جواب شرق را بدهیم

  • خلیج فارس

    به عنوان یک شهروند ایرانی که قرار هست در انتخابات شرکت کند ، از مسئولین و منتخبان به زبان عامیانه چندین سوال دارم و این سوالات شاید خواسته های بسیاری از هموطنان ما و مردم ایران باشد ، که متاسفانه سالهای اخیری جوابی نگرفتیم و انتخابات جدید را بر اساس تغییر و تحول شرایط کشور می گیریم و خواسته های قانونی و مدنی که سالهاست ، نادیده گرفته شدند و حتی اعتراضات خیابانی مردم تغییری در آن به وجود نیاورده ، امروز از راهکار صندوق صلح آمیز و قانونی انتخابات به آن برسیم .
    ۱؛ مشارکت حداکثری در انتخابات در گرو همراهی و همدلی با خواسته های مدنی مردم هست .
    ۲؛ منتخبان در مناظرات به جای بی سواد خواندن یکدیگر و بی احترامی ، ورود به مسائل خصوصی و شخصی ، برنامه هایشان را برای آینده مردم و آینده ایران بگویند . در صورتی می توانند به زندگی خصوصی همدیگر ورود کنند که از مناصب خود ، از بیت المال و حق مردم استفاده شخصی کرده اند مثل باغ ازگل !
    ۲؛ منتخبان جدید برعکس سالهای قبل ، جایگاه مردم ایران را مشخص کنند ، اینکه مردم ایران ، کجای ایران ایستاده اند .
    ۳؛ منتخبان برای تحریم و انزوای سیاسی ۴۶ ساله ، چه برنامه ای دارند ؟! آیا قرار هست که این تحریم و انزوای سیاسی دوباره ادامه داشته باشد و دوباره تحریم نعمت هست و مقاومت را تا رسیدن به قله ادامه می دهیم و در حالی وسایل کوهنوردی ما به خاطر تحریم مندرس شده و به خاطر شرایط سخت اقتصادی ، گرسنگی رمقی برای بالا رفتن از کوه برایمان باقی نگذاشته است .
    ۴؛ منتخبان چطور در حالی که کشور تحریم هست ، وعده منفی شدن تورم و ارزانی کالا و خدمات را می دهند .
    ۵؛ در حالی که ایران ثروتمند ما ، از نفت و گاز و پتروشیمی ..... سرشار هست ، چطور هنوز بعد از ۴۶ مردم ایران در فقر و محرومیت زندگی می کنند ، جوانان بلوچ برای لقمه ای نان مجبور به سوخت فروشی اند و جوانان کرد کولبری می کنند و بچه های جنوب باربرند و بچه های لر ... باربری می کنند . آیا ما با برداشتن تحریم و انزوای سیاسی با گردشگری و توریسم نمی توانیم حداقل برای۶۰ درصد جوانان اشتغال ایجاد کنیم ، آیا مردم ایران به جای سرمایه گذاری در کشورهای همسایه نمی توانند سرمایه اشان را کشورشان برای ایجاد اشتغال جوانان ایرانی سرمایه گذاری کنند ، آیا کارخانه دار نمی تواند بدون مشکل ، ( ای اف تی اف .... ) کالا و خدماتش را صادر کند .
    ۶؛ فصل سوم قانون اساسی از اصل ۱۹ تا ۴۲ ، که به حق و حقوق مردم ایران اختصاص دارد ، آیا بعد از ۴۶ سال نباید منتخبان ملت از حق و حقوق قانونی مردم که در قانون اساسی کشور آمده صحبت کنند و اجرا کنند .
    ۷؛ آیا بعد از ۴۶ سال نباید منتخبان مردم از تغییر و تحول اساسی در کشور که خواست همه مردم ایران هست از اقتصادی و اجتماعی و سیاسی .... حرف بزنند و برنامه هایشان را بگویند .
    ۸؛ آیا بعد از ۴۶ سال نباید به دنبال برداشتن حصار انزوای سیاسی و تنش با دنیا باشیم و منتخبان از پایان جنگ و تنش منطقه بگویند و ارتباط و تعامل با جهان و پایان انزوای سیاسی را اعلام کنند.
    ۹؛ آیا منتخبان نباید از وضعیت اداره مملکت و شلوغی و ازدحام و بی نظمی بگویند و برنامه اشان برای فعالیت احزاب سیاسی و برگزاری انتخابات با شیوه نوین و با تغییر و تحول ، چیست .
    ۱۰؛ فرونشست زمین به خاطر از بین رفتن سفره اب زیرزمینی و استفاده بی رویه از آب در صنایع و مناطقی که مستعد کشاورزی نیست ، قطعی آب در برخی شهرها به خاطر کمبود بارش و عدم استفاده از تکنولوژی مدرن برای حل کم آبی ، کشاورزی پیشرفته و مدرن و عدم استفاده از انرژی های جدید مثل خورشید و باد در حالی که شرایط بیشتر شهرهای ایران برای استفاده از این تکنولوژی مساعد هست ، از بین رفتن جنگل و عدم توجه به جنگل کاری و منابع طبیعی و صید بی رویه آبزیان دریایی و آلودگی هوا ..... مسائلی هست که منتخبان باید به آن جواب دهند .
    ۱۱؛معضل ورود بی رویه مهاجران افغان به کشور،چند برابر شدن جمعیت آنها در کشور و به تبع آن افزایش نرخ اجاره بها ، بیکاری کارگران ایرانی ، استفاده چند برابر آنها از برق و گاز و آب یارانه ای ......... و مسائل امنیتی ، مسائلی هست که منتخبان باید برای آن برنامه داشته باشند ، اگر قرار هست طالبان حکومت قانونی و رسمی افغانستان باشد ، یا باید زیر فشار بین المللی و کشورهای همسایه از جمله ایران تغییر رویه دهند و مهاجران افغان بازگردند و یا حکومت قانونی و مردمی با انتخاب مردم افغانستان تشکیل شود و مهاجران افغان به کشورشان بازگردند ، قرار نیست که جور منافع آمریکا ! را مردم ایران پس دهند .
    ۱۲؛ منتخبان باید برنامه ای برای پایان جنگ در منطقه داشته باشند ، پایان جنگ در یمن و برگزاری انتخابات و کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه .
    ۱۳، دستان باز منتخبان برای اداره کشور و عدم سهم خواهی ، انتخاب مدیران و وزیران بر اساس شایسته سالاری و تعهد و تخصص و ایجاد جامعه مدنی مردم سالار ، جامعه ای که مردم در ان آرامش داشته باشند ، باید از برنامه منتخبان باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار