گوناگون

علی نجفی نماینده سابق مجلس:

ظریف، مثل ظریف!

ظریف، مثل ظریف!

علی نجفی: اصل تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم و‌ کمیته های ذیربط با نظر دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب فارغ از برخی از اعضای آن که نمی دانم چگونه و با چه روشی انتخاب شده اند، اولین گام در مسیر شفافیت و اقدامی در خور تحسین است.

علی نجفی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پارسینه در خصوص تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: پذیرش مسئولیت این شورا از سوی دکتر ظریف بعنوان یکی از خوش فهم ترین و دلسوز ترین سیاستمداران ایرانی، امیدواری و اعتماد به این ساز و‌ کار را برای ایران افزایش می دهد. 

نجفی افزود: دکتر ظریف در دوره مسئولیت وزارت امور خارجه، با توافق هسته ای برجام، نقشی تاریخی ایفا کرد و سایه جنگ را از کشور دور کرد. 

ایشان این فهم و نقش تاریخی را در سیاست داخلی در کمپین اخیر انتخابات نشان داد و  سهم و رسالت مهمی در دور کردن سایه تصلب و توهم و تندروی از اداره اجرایی کشور از خود بر جای گذاشت و اکنون در قالب ریاست شورای مذکور و در همراهی و کمک به رئیس جمهور منتخب، در حال ایفای یک تکلیف تاریخی دیگری است که انشالله به کادرسازی و ترسیم مسیر درست و سالم اداره دولت کمک خواهد کرد. اگر چه می دانیم که چقدر موانع و‌ مشکلات پیش روی ایشان و دکتر پزشکیان وجود دارد!

از سوی دیگر در شرایطی که لابی، اعمال نفوذ، زد و‌ بند، رفاقت و تعارفات، در فرآیند انتصابات در کشور مشکلات جدی بوجود آورده و امید و اعتماد مردم را نشانه رفته است، اولین تجربه ساختارمند برای مشارکت در تشکیل کابینه، ارزشمند و قابل دفاع است. 

سفیر سابق ایران در عمان خاطر نشان کرد : فراموش نمی کنیم که در برخی دولت ها، چگونه با توجیه جوان گرایی، برخی از مهمترین مسئولیت ها را به افراد بی تجربه و یا کم تجربه سپردند و‌ هیچ شاخص و یا چارچوبی برای چنین اقداماتی اعلام نمی کردند. موضوعی که دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب در تبلیغات انتخابات بدان اشاره مؤکد داشته است. 

وی ادامه داد : دکتر پزشکیان که مدیریت علمی و کارشناسی را بصورت برجسته مورد تأکید قرار داد، با ایجاد این ساز و ‌کار، انتخاب همکاران دولت بر اساس شاخص های مشخص را در ادامه مسیر خود نشانه گرفته است و طبیعی است کسانی که به شفافیت تمایلی ندارند، در مقابل اینگونه ابتکارات، واکنش نشان دهند.

نجفی افزود : تشکیل این شورا در فقدان ساختار حزبی منسجم، ساز و کار مناسبی برای شناسایی نیروهای توانمند در سپهر سیاسی کشور  است و وزن و تأثیر گذاری جامعه مدنی را برای معرفی و حمایت از انتخاب افراد شایسته برای حکمرانی افزایش می دهد و ‌این بروکراسی در ذات خود پاسخگویی را نیز دارد. کاری که دکتر ظریف رئیس شورای راهبری در قالب اطلاع رسانی مستمر از فعالیت این شورا و کمیته های آن را به مرحله اجرا درآورده و عملیاتی کرده است.

علی نجفی در پایان یادآور شد: امیدوارم به رغم سختی و پیچیدگی تجربه اول، این اقدام، نتیجه رضایت بخشی را در راستای تشکیل دولت وحدت ملی و حفظ و احیای سرمایه اجتماعی نظام در پی داشته باشد و بدیهی است که اطلاعات و نظرات اصلاحی همه دلسوزان و نخبگان به تکمیل و تصحیح هر چه بیشتر عملکرد این فرآیند کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

  • علی

    یه جا گفته:
    اصل تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم و‌ کمیته های ذیربط با نظر دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب
    یه جا گفته:
    چگونه با توجیه جوان گرایی، برخی از مهمترین مسئولیت ها را به افراد بی تجربه و یا کم تجربه سپردند و‌ هیچ شاخص و یا چارچوبی برای چنین اقداماتی اعلام نمی کردند.

    یعنی برای این نجفی مهم نیست که طرف چطور انتخاب شده در شورای پزشکیان
    اما بقیه مثلا دولت رییسی بی تجربه بودن؟!
    مثلا الان رنانی چه ویژگی مفیدی داره که فاطمی امین نداشت؟
    انصافا همش نرید از اصلاح زلب ها بیارید نطق کنن،شما باید بی طرف باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار