گوناگون

تقلای مجلس، تحقق دولت کارآمد !

تقلای مجلس، تحقق دولت کارآمد !

حمید رضا اسکندری

جنب و جوش این روزهای مجلس و دغدغه مندی نمایندگان در واکاوی و تحلیل وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان ،من را به یاد لحظات قبل از عملیات در دوران جنگ‌می اندازد .

پیش از عملیات ، زمان ، عنصر حیاتی تحقق اهداف پیش بینی شده بود . فرماندهان جنگ در کوتاهترین زمان ممکن محکوم به اتخاذ تصمیمات بزرگ بودند . جنگ ،اینگونه به سرانجام رسید که امروز برخی مدیران ، بی هیچ درکی از جنگ ،باد به غبغب بیاندازند که : یک وجب خاک ندادیم !!!  

به استناد پوشش خبری تمامی دوره های ریاست جمهوری ،با اندکی احتیاط اعتراف می کنم حداقل تا اینجای کار چنین واکاوی علمی و هوشمندانه را از نمایندگان فعلی مجلس نه پیش از این شاهد بوده و نه انتظار داشتم .

بلحاظ دیدگاهی بر چینش کابینه نقد جدی وارد است خاصه آنکه از دو جناح کشور بر این چینش گله داشته و برخی کابینه فعلی را نه وفاق بلکه سهم خواهی تعبیر می کنند .

اما منصفانه که به موضوع می نگرم با جمیع جهات جاری بر فعلیت مملکت ، چیدمان کابینه از حیث مدنی از جامعیت نسبی برخوردار بوده و روزنه ای از امید را بر این کویر می تاباند .

مصداق این موضوع ، نگاه فراجناحی قاطبه نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ، اعمال مصادیق و رتبه های علمی در تایید صلاحیت و از همه مهمتر ورود جدی کمیسیون‌های تخصصی پیش از داوری نهایی نسبت به کابینه است .

اگر چه بر برخی کمیسیون‌های تخصصی نیز نقد و ابهامات جدی وارد است که در زمان خود به آن خواهیم پرداخت لکن کلیت تطبیق مجلس با خاستگاه ملت مبنی بر تحقق وفاق ملی قابل تقدیر است .

پرداختن به آندسته از منتقدانی که سهمی از کابینه دریافت نکرده اند به موضوعی فرعی تبدیل شده . جامعه امروز از این جماعت عبور کرده و نمایندگان و کارگزاران دولت فعلی نیز این پیام را دریافته اند که مملکت نیاز به مجاهدت جدی و عملی مسئولین فعلی دارد .

 اما آن دسته از هموطنانی که سالهاست از موجودیت مذموم افراد ناکارآمد و مسببان وضعیت موجود گله مندند توصیه می کنم تا تشکیل و قوام دولت منتظر بمانند تا آنگونه که گفتار کارگزاران عالی دولتی فعلی را شنیدیم ،کردار آنان را نیز شاهد باشیم .

در یادداشتی اشاره کردم قالیباف چهره پنهان پزشکیان است . این دو لبه قیچی را به خاطر بسپارید !

به دولت دکتر پزشکیان زمان بدهیم .تغییر در بستر زمان اتفاق می افتد !

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار