گوناگون

پزشکیان: رژیم صهیونیستی اگر بخواهد طور دیگری عمل کند پاسخ محکم‌تری خواهیم داد

پزشکیان: رژیم صهیونیستی اگر بخواهد طور دیگری عمل کند پاسخ محکم‌تری خواهیم داد

رئیس جمهور در نشست خبری با امیر قطر گفت: اگر بخواهد رژیم صهیونیستی طور دیگری عمل کند پاسخی محکم‌تر خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی به آن پایبند است.

به گزارش پارسینه؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری ریاست جمهوری ایران و امیر قطر خاطرنشان کرد: ابتدا از میزبانی و پذیرایی مسئولین کشور قطر و امیر قطر سیار ممنونیم و از آنها تشکر می‌کنیم.

 وی افزود: ما به دنبال توسعه روابط با دولت قطر هستیم و اراده مشترک دو کشور بر ارتقا سطح همکاری‌ها وجود دارد و می‌توانیم این را تقویت بکنیم.

 وی در ادامه گفت: امیدوارم همکاری‌هایی که بین گروه‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف مثل راه های مواصلاتی، بهداشت و درمان، فرهنگ و اقتصاد مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم با همدیگر سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در هر دو طرف داشته باشیم و این موضوع بتواند پیوند ما را افزایش بدهد.

پزشکیان تصریح کرد: ما آمادگی داریم که بتوانیم در رابطه با مسائل تکنولوژی و دیگر مسائل مثل امنیت منطقه صحبت بکنیم چرا که امنیت منطقه، امنیت همه ما مسلمانان است و ما به دنبال جنگ نیستیم و زمانی که بنده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم در تمام صحبت‌ها تلاشم بر این بوده است که بگوییم ما به دنبال صلح و آرامشیم و هیچ کشوری هیچ منطقه‌ای با جنگ نمی‌تواند به توسعه برسد.

وی افزود: ما به دنبال جنگ نیستیم و این اسرائیل است که ما را وادار می‌کند که عکس‌العمل نشان بدهیم، اسرائیل مهمان ما را در تهران در روز تحلیف ترور کرد؛ به ما گفتند که شما صبر کنید ما می‌خواهیم صلح برقرار کنیم. اگر برخورد کنید صلح برقرار نمی‌شود و ما به خاطر صلح صبر کردیم، ولی این نامردها به جای اینکه دست از کشت و کشتار بردارند، جری‌تر شدند و هم در غزه و هم در لبنان جنایت‌های زیادی را مرتکب شدند که هیچ جانی در طول تاریخ به این شکل انجام نداده است و ما مجبور به پاسخ شدیم.

 وی در ادامه گفت: اگر بخواهد رژیم صهیونیستی طور دیگری عمل کند پاسخی محکم‌تر خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی به آن پایبند است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اهداف پلید رژیم صهیونیستی ایجاد ناامنی و گسترش بحران در منطقه است، اما ما باید از بحران جلوگیری بکنیم و کشورهای اروپایی و آمریکایی باید کسی را که در منطقه کاشتند به او بگویند که دست از کشت و کشتار بردارد و منطقه را تبدیل به یک منطقه ناامن نکند که به نفع هیچ دولت و هیچ کسی نیست. 

پزشکیان در پایان گفت: مجدداً از دولت عزیز و امیر گرامی قطر و مهمان نوازی که از ما داشتند و استقبالی که داشتند قدردانی می کنم و انشاءلله که این پیمان اخوت و برادری روز به روز محکم و قوی‌تر بشود.

حجم ویدیو: 1.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48 دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد