گوناگون

"اسفندیار دولت" چه پاسخی به "حسین شریعتمداری" داد؟

"اسفندیار دولت" چه پاسخی به "حسین شریعتمداری" داد؟

پارسینه: "زنده باد بهار" این روزها دوباره اسفندیار رحیم مشایی را بر سر زبان ها انداخته است.مردی که از سوی...

پارسینه-گروه سیاسی: "زنده باد بهار" این روزها دوباره اسفندیار رحیم مشایی را بر سر زبان ها انداخته است.مردی که از سوی رئیس جمهور لقب "بهاری بهاری بهاری " را به خود اختصاص داد تا تداغی کننده "زنده باد بهار " باشد این روزها در آستانه سال نو سکوت خود را شکسته تا دوباره توجه منتقدینش را به خود جلب کند.

در هر حال، اسفندیار دولت، از همان آذرماه یعنی زمان انتصابش در دبیرخانه جنبش عدم‌تعهد برخلاف سکون و سکوتی که از یکی، دو سال قبل در پیش گرفته بود، گام‌به‌گام حضور رسانه‌ای خود را تقویت کرده، و اکنون، فاصله زمانی اخباری که از او در رسانه‌ها به هر بهانه‌‌ای‌ منتشر می‌شود در حال کمتر و کمتر شدن است.



حضور یار همیشه جنجالی محمود احمدی نژاد در فضای رسانه ای اما پیکان انتقادها را آنقدر تیز کرد که روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری هم به اسفندیار دولت اعتراض کردند.

یادداشت‌نویس کیهان در 22 اسفند ماه و در روهای پایانی سال مهر سکوت را شکست و برای نخستین بار به شدت به احمدی‌نژاد تاخت و نقش مشایی در دولت را زیر سوال برد.

حسین شریعتمداری در این یادداشت،تلویحا احمدی‌نژاد را رییس‌جمهور اسمی و مشایی را رییس‌جمهور رسمی کیهان در بخشی از یادداشت خود نوشته بود: اگر ایشان در تبلیغات انتخاباتی خود، صادقانه به مردم می‌گفت که رییس‌جمهور «اسمی» خواهد بود و ریاست‌جمهوری «رسمی» را به آقای اسفندیار رحیم‌مشایی واگذار می‌کند، آیا مردم به ایشان رای می‌دادند؟

حالا اما با گذشت چهار روز از یادداشت روزنامه کیهان، رییس دفتر سابق دولت در پاسخی غیر مستقیم به کیهان گفت: احمدی‌نژاد یک رییس‌جمهور تشریفاتی نیست، من در عزل و نصب هیچ یک از وزرا یا سایر مقامات دخالتی نداشتم و ندارم.

او که سعی داشت به همه حواشی و حرف و حدیث‌هایی که درباره رابطه او و رییس وجود دارد پاسخ دهد، احمدی‌نژاد را یک سرباز فداکار که در خط مقدم حضور دارد و پای کار است، توصیف کرد.تا ماجرای تعریف های زنجیره ای احمدی نژاد و مشایی از هم ادامه دار شود.

رحیم‌مشایی در حالی به چهره پشت پرده و اصلی تصمیم‌گیری در دولت معروف شده است و تعیین خط مشی‌ها، عزل و نصب وزرا و معاونان، حتی استانداران به او نسبت داده می‌شود که او دیروز همه اینها را ادعاهای رسانه‌ای خواند.

او گفت: اینکه افرادی که در نوشته‌های خود مدعی بودند در هر کاری دخالت می‌کنم و هرکسی منصوب یا عزل می‌شود با دخالت من انجام می‌شود را رد می‌کنم. اگر کسی از من پرسشی می‌پرسید ممکن بود نظرم را مطرح کنم اما در نصب و عزل هیچ یک از وزرا یا سایر مقامات دخالتی نداشته و ندارم.» در حالی که شواهد حاکی از این است، افرادی که کوچک‌ترین زاویه‌ای با خواست‌ها و برنامه‌های دولت به‌ویژه خود احمدی‌نژاد پیدا کنند به راحتی از قطار دولت پیاده می‌شوند اما مشایی دیروز این را هم رد کرد وتلویحا گفت که همانند بقیه، پیرو رییس است نه پیشرو.

مشایی اگرچه به ایرنا گفته است: به‌خاطر ندارم در طول دوره مسوولیت در دفتر رییس‌جمهوری کاری را انجام داده باشم که وی مطلع یا موافق آن نبوده باشد. اما او درعین حال هم سعی نکرده است که اهتمام خود را در اجرایی کردن ایده‌های رییس دولت پنهان کند: در مدتی که ریاست دفتر رییس‌جمهوری را بر عهده داشتم، تمام تلاش خود را به‌کار گرفتم که نگاه رییس‌جمهوری را در موضوعات مختلف عملیاتی کنم.

این در حالی است که کیهان در همان یادداشت روز سه‌شنبه خود نوشته بود :احمدی‌نژاد به جای پرداختن به دغدغه‌های اساسی مردم و امور جاری و بر زمین مانده کشور، در پی خواسته‌های- با عرض پوزش- دم دستی و بلندپروازی‌های- باز هم با عرض پوزش- آمیخته به توهم خود و اطرافیان کذایی خویش است و انگار نه انگار که در مقابل رای مردم و اعتمادی که به ایشان شده است، وظیفه و رسالتی برعهده دارد.

در هر حال به نظر می رسد، این سخنان نتواند چیزی از انتقادات منتقدین اسفندیار دولت کم کند چرا که آنها معتقدند در طول این 8 سال منش و رفتار یار همیشگی دولت و در کنار ان برخورد محمود احمدی نژاد با این رفتار ها، نشانه های روشنی است از تسلط حلقه یاران معروف بر دولت.
تسلطی که به زودی جنبه های انتخاباتی خود را نشان خواهد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد