گوناگون

شریعتمداری: در موضوع تورم احمدی نژاد به اندازه همه تحریم ها مقصر است

پارسینه: محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در گفت و گو با شماره هفته نامه پنجره ویژه نوروز 1392 گفت: احمدی نژاد به انداره همه تحریم ها مقصر است.

محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در بخشی از توضیحات خود در پاسخ به این سوال که می توان تمامی مشکلات اقتصادی موجود را به گردن تحریم ها انداخت گفت: « این داستان خیلی پیچیده نیست که آدم بگوید در موضوع تورم چقدر تحریم نقش دارد. من می گویم در این موضوع تورم نقش تحریم بسیار اندک است و اصلا قابل مقایسه نیست با نقش آقای احمدی نژاد. نقش ایشان در ایجاد تورم بی بدیل بوده و تردیدی در آن نیست. یعنی ایشان به تنهایی به اندازه کل اتحادیه اروپا و آمریکا و تحریم های همه جانبه سازمان ملل- چه تحریم های یکجانبه، دو جانبه، چند جانبه اتحادیه اروپا و تحریم های همه جانبه سازمان ملل- تاثیر گذار بودند و کفه او از همه این ها سنگین تر است. »

شریعتمداری همچنین در بخشی از توضیحات خود درباره افزایش قیمت ارز در سال 1391 به پدیده « جاجی نجفی » در دهه 60 اشاره کرد و اینکه او چگونه نرخ ارز را تعیین کرد: «در زمان گذشته اسم حاجی نجفی مشهور بود و همه می شناختند. در خیابان فردوسی کوچه مهران می گفتند حاجی نجفی قیمت ارز را تعیین می کند. این مربوط به سال ها 63-62 است. بعدا یک بخشی از تشکیلات که متعلق به نظام بود ، به نوعی مسئولیت انجام این کار را به طور غیر رسمی به عهده گرفت که به نظر من بهترین دوران مداخله در بازار ارز آن روزها بود. »

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد