گوناگون

از شایعه کاندید شدن هاشمی رفسنجانی تا قانون محدودیت سنی کاندیداها

از شایعه کاندید شدن هاشمی رفسنجانی تا قانون محدودیت سنی کاندیداها

پارسینه: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت سیاسی شناخته ای شده...

پارسینه-گروه سیاسی: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت سیاسی شناخته ای شده ای برای همگان است.سابقه سیاسی وی که با مبارازات برای سقوط رژیم طاغوت عجین است و حضور وی در صحنه های مهم سیاسی از مجلس گرفته تاریاست جمهوری و خبرگان باعث می شود، وی نام آشنایی برای افکار عمومی باشد برای همین هر گاه انتخاباتی در پیش است نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز مطرح می شود و همه می خواهند بدانند که وی از چه گروهی حمایت می کند و آیا اصلا کاندید خواهد شد یا خیر؟

این باز نیز در حواشی انتخابات یازدهم ، وضع به همین منوال است.از همان روزهای اول هر چه پایان حیات دولت دهم نزدیک می شد نام هاشمی رفسنجانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دهان به دهان میان افکار عمومی می چرخید.


نامی که هر چند مخالفان زیادی دارد و بسیاری از مردم موافق آمدنش نیستند اما در مقابل بسیاری نیز وی را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری در شرایط فعلی کشور می دانند.
اولین زمزه های جدی حضور آیت الله در انتخابات یازدهم اما توسط یک روزنامه اصلاح طلب مطرح شد.

اوایل شهریور ماه سال گذشته بود که "آرمان روابط عمومی" صراحتا خواستار ورود هاشمي به عرصه انتخابات شد و اعلام كرد‌كه كليد حل مشكلات كشور دست هاشمي است.
بعد از آن این خط از سوی رسانه های اصلاح طلب دنبال شد و این امر در حالی بودکه پيش از اين گمانه زني ها تنها در باره ا ين بود كه چه كسي كانديداي مورد حمايت رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهد بود.

به این ترتیب بود که شایعه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات قوت گرفت تا جاییه که کار به تکذیب این مساله ازسوی نزدیکان وی رسید.

در همان روزها، روزنامه جمهوری اسلامی که به هاشمی رفسنجانی بسیار نزدیک است ، خبر آمادگي هاشمي براي نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري را تكذيب كرد.

بر اساس خبر اين روزنامه منابع نزديك به هاشمي اعلام کردند كه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هیچ برنامه‌ای برای ورود یا دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آینده را ندارد تا همه چيز به اول بازگردد هر چند كه اين خبر رسما از سوي رئيس مجمع تشخيص تكذيب نشد.

بعد از آن اما ، محمد هاشمی خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را تکذیب کرد تا احتمال کاندیداتوری آیت الله در انتخابات کمرنگشود.

محمد هاشمی درباره انتشار اخباری مبنی بر حضور برادرش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: این خبر تنها و تنها گمانه زنی رسانه ای است. بنده خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را قویاً تکذیب می کنم.

برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این اخبار را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: بنده خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را قویاً تکذیب می کنم.

موج اين تكذيب ها ادامه داشت و حتي وزير اطلاعات دوران سازندگي نيز كاندياتوري هاشمي رفسنجاني را بعيد دانست.

حجت‌الاسلام علی فلاحیان در اين خصوص گفت: من این موضوع را از آقای هاشمی رفسنجانی نشنیده‌ام اما به نظرم، باید جوان‌ها در انتخابات 92 نامزد شوند.
این تکذیبیه ها در حالی ادامه داشت که شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی رسما حضور خود را تکذیب نکرد.

بعد از این موج تایید و تکذیب ها، خبردیگری روی خط رسانه ها رفت که عملا کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی را ناممکن می کرد.

ماجرایی تغییر قانون انتخابات و در پی آن قراردادن محدودیت سنی 45 تا 75 برای کاندیداها عملا هاشمی 87 را از کانداتوری محروم می کرد که بسیاری با رسانه ای شدن این خبر آن را سیاسی و برنامه ای برای حذف وی از صحنه انتخابات خواندند هر چند که این قانون یک ماه مانده به انتخابات هنوز تصویب نشده است.

در آخرین اظهارات در سال جدید اما آیت الله هاشمی رفسنجانی در دبداری، در پاسخ به درخواست‌های مکرر جمع حاضر برای حضور در انتخابات آینده، از حسن ظن و تلاش دلسوزانه آنان برای گسترش مشارکت عمومی و تقویت پایه‌های نظام و انقلاب تشکر کرده وگفته: همه باید تلاش کنیم تا فردی صالح، کارآمد و دارای اندیشه و مقبولیت مردمی و قوی پا به عرصه بگذارد و بنده نیز تمام توان خود را همچون گذشته به عنوان یک مشاور برای نظام و در جهت خواسته‌های مردم به کار خواهم برد.

تا نه به ظور مستقیم اما تلویحا نیامدن خود را تایید کند هر چند که این سخنان نیز دلیل قاطعی برای کاندیدا نشدن وی نیست.

به این ترتیب حضور یا عدم حضور آیت الله هاشمی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و باید منتظر ماند و دید در ماه های پایانی نزدیک به انتخابات چه آینده ای برای وی رقم خواهد خورد.

ارسال نظر

  • م ب

    هاشمی زنده است چون انقلاب زنده است

  • سلام

    كاش ميشد آقاي هاشمي در انتخابات 92 شركت ميكردند. چون در اين دوره مردم به لايق بودن و پيرو رهبر بودنش پي بردند. و به نظر ميرسد رقيب خاصي هم نداشته باشند.

  • عباس نمازي

    با سلام : مردم مي گويندبه نظر مي رسد تنها كسي كه در شرائط فعلي ميتواند اين كشتي طوفان زده وفلك زده بدست نااهلان را نجات داده وبه ساحل برساند فقط شخص هاشمي رفسنجاني با 60 سال تجربه عملي/اجرائي در تمام ابعاد سياسي/اجتمائي/اقتصادي/فرهنگي/اخلاقي در مسائل داخلي وخارجي ميباشد.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد