گوناگون

یادداشت خوانندگان؛«تهران» همان «مهران» است؟!

پارسینه: گاهي اتفاقاتي در اين ديار مي افتد که گمان نمي کنم در هيچ کجا نمونه آن را بتوان يافت...

:گاهي اتفاقاتي در اين ديار مي افتد که گمان نمي کنم در هيچ کجا نمونه آن را بتوان يافت. هنوز که هنوز است در برخي از سوپرمارکتهاي چه بسا بزرگ و مدرن با اين نوشته ها روبرو مي شويد که: «نسيه نداريم چون عمر نوح، گنج قارون و صبر ايوب نداريم» . واقعا خيلي زشت و نارحت کننده است از اينکه چنين جملاتي را مي بينيم. يا مثلا ناگهان فيلم ها نام هاي مشترک يا هم قافيه مي يابند که تماشاگر را دچار سردگمي مي کند : اخراجي ها،افراطي ها، دو زن، سه زن ، رستگاري در 8:20 ، تهران ساعت 7 صبح، 7 دقيقه تا پاييز ـ و...

در تازه ترين اتفاقي که در کشور رخ داده حضور پر رنگ و پر پيمان «مهران مديري» است. اصلا نگارنده به هيچ عنوان انتقاد از شخص مهران مديري يا کارهايش نيست. به جاي ايشان مي توانست قرعه به نام هر کس ديگري باشد. اما از بد روز گار يا شايد هم از شانس روزگار، هم اکنون پايتخت و کل کشور در تصرف مهران مديري است!

کافي است يک روز صبح از در خانه بيرون بزنيد تا اين وضعيت را مشاهده کنيد. از اولين بقالي يا سوپرمارکتي که رد شديد انواع و اقسام پوستر هاي مهران مديري را مي بينيد. از پوستر هاي رنگ پريده « قهوه تلخ» که هنوز آثارش بر در و پنجره برخي مغازه ها آويزان است تا « ويلاي من » و « تهران 1500» و امروز هم که به سلامتي دي وي دي کنسرتش هم بيرون آمد. بعد که وارد خيابان اصلي و مهمي شويد انواع و اقسام بيلبورد هاي فيلم «پل چوبي» خودنمايي مي کند و تازه اگر در سرراهتان سينمايي باشد هم که باز پوستري بزرگتر و جذابتر جلوه گري مي کند .

اين وضعيت همانطور که گفتم فقط در ايران اتفاق مي افتد و غيرقابل تصور است که مثلا درشهري مانند لس آنجلس يکباره تمام خيابانها و بقالي ها و عطاري ها پر شود از عکس ها و فيلم هاي جورج کلوني!!

اين رويه در دراز مدت تبديل به ضد تبليغ خواهد شد و باعث کنار زدن هر بازيگري از ديد مخاطبان خواهد شد . چهره شهر در اين روزها بسيار ناهنجار و شلوغ شده و حتي خود سوپرمارکتها و ساير مغازه ها نيز آن چهره و حالت اصيل خود را از دست داده اند . ادم نمي داند که در بقالي پنير مي فروشند يا محصولات فرهنگي!

گمان نمي کنم اين تعداد پوستر و عکس در اين چند ماه اخير حتي به پاي تعداد پوسترهاي نامزد هاي محترم رياست جمهوري رسيده باشد. کم کم بايد نام تهران را به مهران تغيير داد!

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد