گوناگون

بورک برنج

پارسینه: بورك غذايي بسيار ساده و مقوي است. مي‌توانيد آن را براي مهماني‌هاي شبانه و خودماني تهيه كنيد.

https://ash.ksabz.net/images/foods/634430370556875000.jpg

مواد اولیه :

  • تخم‌مرغ يك عدد
  • شير و آب از هر کدام نصف پيمانه
  • نمك يك قاشق چايخوري
  • آرد به ميزان لازم


مواد مياني بورك:

گوشت چرخ‌كرده : 500 گرم

برنج : دو پيمانه

آب :چهار پيمانه

پياز: دو عدد

نمك : يك قاشق مرباخوري

فلفل سياه :يك قاشق مرباخوري

روغن: به ميزان لازم



طرز تهيه:

بورك غذايي بسيار ساده و مقوي است. مي‌توانيد آن را براي مهماني‌هاي شبانه و خودماني تهيه كنيد. من مطمئنم كه مهمانان شما از اين غذا استقبال مي‌كنند. همچنين اين روزها که غذاهاي آماده و فست‌فودي طرفدار پيدا کرده بورک مي‌تواند جايگزيني مناسب باشد.

برنج را با آب، نمك و كمي روغن به صورت كته مي‌پزيم. پيازها را خرد كرده و در روغن كمي تفت مي‌دهيم تا طلايي شود. گوشت چرخ‌كرده را اضافه كرده و تفت داده تا كاملا بپزد.

برنج پخته‌شده را به اين مايه افزوده و هم مي‌زنيم. كمي نمك و فلفل زده و حرارت را خاموش مي‌كنيم. در ظرف ديگري تخم‌مرغ، شير و آب را با هم مخلوط كرده، نمك و كمي آرد را افزوده و هم مي‌زنيم. مجددا آرد مي‌ريزيم تا جايي كه خمير به دست نچسبد.

از خمير چانه‌هايي درست كرده و با وردنه به صورت گرد باز مي‌كنيم يك رديف از مايه برنج روي آن ريخته و طرف ديگر خمير را روي آن آورده و لبه‌ها را با يك نعلبكي يا پيش‌دستي برش مي‌زنيم. در روغن هر دو طرف بورك را سرخ مي‌نماييم. راستي تو خوردن بورک زياده‌روي نکنيد.


منبع: آشپزی خانواده سبز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد