گوناگون

طرز تهیه کوفته ایزگارا

طرز تهیه کوفته ایزگارا

پارسینه: کوفته ایزگارا یکی از انواع کوفته های خوشمزه و پر طرفدار کشور ترکیه است که با روش های متنوعی تهیه می شود

مواد لازم برای ۶ نفر
گوشت چرخ کرده ۱ کیلوگرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
سیب زمینی ۴ عدد بزرگ
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۸ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
فلفل سبز ۱۲ عدد
زنجبیل و سماق به مقدار کافی
زیره سبز و فلفل قرمز به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت کوفته ایزاگارا

مرحله اول

برای تهیه کوفته ایزگارا ترکیه ای ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای و سیر را رنده می کنیم و به همراه مقداری زنجبیل، سماق، زیره سبز، فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

برای اینکه مایه کوفته به خوبی منسجم شود، آنرا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مواد معطل نشویم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه به اندازه یک گردوی بزرگ از مایه کوفته بر می داریم و با دست به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم، سپس با کمی فاصله درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام مایه کوفته را درست می کنیم و درون سینی فر می چینیم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس به صورت خلالی بزرگ و ضخیم خرد می کنیم و به ترتیب لابه لای کوفته ها می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی را از وسط نصف می کنیم و به همراه فلفل های سبز درون سینی فر می چینیم. سینی فر را درون فر که از قبل گرم شده است قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه گوشت را کوفته ها را تست می کنیم و در صورتی که مغز پخت شده بودند سینی فر را خارج می کنیم.در صورتی که کوفته ها هنوز نپخته بودن کمی آب جوش به سینی فر اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کوفته ها مغز پخت شوند.

منبع :farhad.chef

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد