گوناگون

آیا همه مساجد از فضیلت یکسانی برخوردارند؟

پارسینه: برخی از مساجد به دلایل تاریخی یا سوابقی که دارند از فضلیت های خاصی برخوردارند که بر رفتن به آنها و اقامه نماز در آنها سفارش شده است.

پارسینه-گروه فرهنگی: آیا همه مساجد از فضیلت یکسانی برخوردار هستند؟ بر اساس متون روایی مساجد به چهار دسته تقسیم می شوند: مساجد خاص، مساجد جامع، مساجد قبیله و محله و مساجد موجود در بازار؛ مساجد خاص چهار مسجدند که در روایات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و دستور ویژه به اقامه نماز و عبادت در آنها داده شده است. این مساجد عبارتند از: مسجد الحرام، مسجدالنبی، مسجد بیت المقدس و مسجد کوفه.
نوع دوم مساجد، مساجد جامع هستند که از فضلیت بیشتری نسبت به دیگر انواع مساجد برخوردار هستند و به تعبیر روایات یک رکعت نماز درمسجد جامع شهر(مسجد بزرگ و محوری هر شهر) برابر با صد نماز است.

نوع سوم مساجد قبیله و محله هستند که یک رکعت نماز در آنها برابر با بیست و پنج نماز است و نوع چهارم مساجد بازار هستند که یک نماز در آنجا برابر دوازده نماز فضلیت دارد و لازم به ذکر است که برخی دیگر از مساجد به دلایل تاریخی و یا سوابقی که دارند از فضلیت های خاصی برخوردارند که بر رفتن به آنها و اقامه نماز در آنها سفارش شده است که البته تعداد این مساجد زیاد نیست و بیشتر آنها در مکه و مدینه و عراق قرار دارند نظیر مسجدقبا، مسجد حنیف، مسجد سهله، مسجد غدیر.



منبع:شبستان

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد