گوناگون

کُشتی را کشتند!

کُشتی را کشتند!

پارسینه: اتحاد ایران با کشور دوست و برادر روسیه و کشور دشمن و خواهرشوهر امریکا بر سر قضیه کشتی!


پارسینه/ محمد کوه‌خضری: همان‌طور که حتماً تا کنون مطلع شدید اخیراً خبری بر روی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد که از همه بیشتر ما ایرانی‌ها و کشور دوست و برادر روسیه و هم‌چنین کشور دشمن و خواهرشوهر آمریکا را در شوک فرو برد! خبر این بود: «کشتی از المپیک ۲۰۲۰ حذف شد!» این مطلب تحلیلی است بسیارکارشناسانه و بدون هر گونه جو گرفتگی (!) که به ارائه راهکارهایی به‌منظور برخورد مناسب با این اتفاق ناخوشایند خواهد پرداخت.

اشغال سفارت کُشتی
از آن جایی که ما ایرانی‌ها همواره به دنبال کوتاه‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها هستیم پیشنهاد می‌شود در اولین اقدام در اقدامی خودجوش و هماهنگ نشده به سفارت کشتی در ایران حمله‌ور شده و آن را اشغال نمائیم! با توجه به وجود نیروهایی متخصص در این زمینه در کشور می‌توان پیش بینی کرد که این عملیات ضمن موفقیت آمیز بودن، بتواند زهر چشمی اساسی از مسئولین کج سلیقه کمیته بین المللی المپیک بگیرد! البته همکاران بنده از پشت صفحه (پشت صحنه!) اشاره می‌کنند آخه آی کیو! کُشتی مگه کشوره که سفارت داشته باشه؟! هااان؟!

حمله به فیس‌بوک
بله می‌فرمودیم! یکی دیگر از اخلاق‌هایی که ما جماعت ایرانی داریم حمله به صفحه فیس‌بوکِ ناداورها و کلاً بدکاران روزگار است و چه بدکاری و ناداوری‌ای بیشتر از حذف کشتی، این ورزش مدال آور و محبوب برای ما؟ ! لذا بر همین اساس پیشنهاد می‌شود در اولین فرصت و هر چه سریع‌تر حساب کاربری تمامی اعضای کمیته بین المللی المپیک در فیس‌بوک شناسایی شده و در اختیار ملت همیشه در صفحهٔ فیس‌بوک! قرار داده شود تا حسابی از خجالت این افراد معلوم الحال و بدخواه مدخواه ایران در بیایند!

تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها
ما ایرانی‌ها همه جا و در همه حال نشان داده‌ایم که هیشه از کوچک‌ترین فرصت‌ها بیشترین بهره‌ها را برده و همواره در شرایط دشوار بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهیم. به طور مثال بازی تاریخی ایران و استرالیا نمونه بارز این خصوصیت است. (یا مثلا در قضایای اخیرافزایش قیمت پراید، که هر چقدر پراید گران‌تر می‌شود ما ایرانی‌ها کلاً رویمان کم نمی‌شود و هم‌چنان آن را می‌خریم!) با این تفاسیر به نظر می‌رسد در مسئله حذف کشتی از المپیک دست‌های کثیف استکبار در پشت پرده وجود داشته باشد.

آن‌ها وقتی از تحریم نفت، شامپو، خمیردندان، مسواک و حتی پوشک بچه و کلاً همه چیز برای ما نتیجه نگرفته‌اند لجشان گرفته است و تصمیم گرفته‌اند ورزش‌های مدال آور ایران چون کشتی و تکواندو و وزنه برداری را از صحنه المپیک حذف کنند تا یک ضد حال اساسی به ما بزنند و دلشان خنک بشود! اما زهی خیال باطل! با توجه به وجود جوانان بسیار با استعداد در کشور، ما ایرانی‌ها می‌توانیم بر روی سایر ورزش‌ها سرمایه گذاری کرده و با پیشرفت در آن‌ها خلا کشتی را در المپیک پر کنیم. به طور مثال همین ورزش شیرجه که از قضا خیلی هم ثواب دارد. زیرا ورزشکار هر بار که می‌خواهد شیرجه برود می‌تواند نیت غسل مستحبی کرده و ضمن این که ورزش می‌کند کلی هم ثواب ببرد! اصلا کشتی هم شد ورزش؟ همه اش دعوا!

اختراع ورزش‌های جدید
حتی می‌توان طرح ایجاد رشته‌های ورزشی جدید را به کمیته بین المللی المپیک فرستاد و از آن‌ها نتیجه گرفت. مثل ورزش‌هایی چون اختلاس با مانع یا اختلاس بدون مانع! (که البته به نظر می‌رسد کشور ما در ورزش اختلاس بدون مانع، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد چرا که اصولاً در کشور ما برای این ورزش نوپا مانع چندانی وجود نداشته و این ورزش به راحتی انجام می‌پذیرد!) ضمن این که یک حُسنی که این ورزش می‌تواند داشته باشد این است که دیگر لازم نیست هم مسئول به مسابقات اعزام شود هم ورزشکار و حضور مسئولین به تنهایی کفایت می‌کند و بی‌خودی کاروان‌های اعزامی شلوغ نشده و کلی هم صرفه جویی در وقت و هزینه صورت می‌گیرد!

و در نهایت این‌که…کلاً خوشبین باشیم
البته همیشه هم نباید بدبین بود و ۰.۹ خالی لیوان را دید. گاهی باید خوشبین بود و به ۰.۱ پرِ لیوان هم توجه کرد! مثلا یک خوبیِ این تصمیم می‌تواند این باشد که به طور کلی مشکل ناداوری‌هایی که همواره در میادین المپیک در حق کشتی گیران ایرانی می‌شود حل شده و دیگر اعصابمان خرد نمی‌شود! شاید اصلاً ما اشتباه می‌کنیم و این تصمیم کمیته بین المللی المپیک تصمیم درستی باشد! شاید اصلاً از ابتدای امر، ابداع این ورزش اشتباه بوده باشد و این ورزش مناسب انسان‌ها نباشد. به طور مثال تصور کنید هزارپاها قبل از انسان‌ها موفق به اختراع این ورزش می‌شدند. آن وقت با توجه به تَعدُد پاها در این جانورانِ ورزشکار، آن‌ها برای اجرای فن و به خصوص زیر گیری! کلی حق انتخاب داشتند و کشتی‌ها بسیار تماشاگر پسند‌تر می‌شد!

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد