گوناگون

اعتیادی به نام همستر/ قربانی این بازی نشوید

اعتیادی به نام همستر/ قربانی این بازی نشوید

ضربه‌زدن روی صفحه موبایل و جمع‌کردن سکه، نسخه گنج جدیدی است که به‌دست کاربران تلگرامی افتاده با این امید که سکه‌هایشان یک روز تبدیل به ارز دیجیتال شود و پولدار شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، اگر تا همین دیروز عده‌ای به‌خطرافتادن امنیت اطلاعات و دارایی‌های کاربران بازی همستر کامبت را گوشزد می‌کردند، عده‌ای نگران مبتلاشدن کاربران به انگشت‌ماشه‌ای و آسیب به دستان و انگشتان بودند و برخی هم تخریب‌های روانی و تیک‌گرفتن را از عوارض این بازی می‌دانستند، حالا بعد از بالاگرفتن تب همستر کامبت در ایران، هشدارهای جدی درباره دیگر خطرات و پیامدهای منفی احتمالی این بازی از هر سو به گوش می‌رسد.

یکی از این خطرات که پلیس راهور اعلام کرده، خطر بازی هنگام رانندگی است. خیلی از آنها که شب و روزشان با بازی همستر گره خورده تا از ماراتن جمع‌کردن سکه جا نمانند، حتی پشت فرمان و موقع رانندگی هم مشغول بازی هستند و به‌جای اینکه توجه و تمرکز خود را به ‌خودرو و خیابان بدهند، در حال اندازه‌گیری تعداد سکه‌های خود هستند که این مسئله می‌تواند باعث وقوع تصادفات جرحی و حتی فوتی زیادی شود.

حتی موتورسواران نیز موقع سواری در حال انجام این بازی هستند و این مسئله برای راکبان موتورسیکلت‌ها بسیار خطرناک‌تر است؛ چراکه با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی، موتورسیکلت به زمین برخورد می‌کند.

جالب است بدانید که حتی برخی از عابران پیاده هم هنگام عبور از عرض خیابان در حال بازی هستند و همین باعث شده که آمار تصادفات بالا برود. خلاصه که این بازی اگر زیادی حواستان را پرت کند، نه‌تنها خطرات مالی که خطرات جانی هم می‌تواند به‌دنبال داشته باشد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار